Tack
+1Erol wrote:Dubbelhäftande karosseritape, finns på Biltema, Mekonomen mfl.
/ Erol
Karosseritapen är lite tjockare med någon sorts skumkärna, samt att den haar väldigt bra vidhäftninsförmåga, man brukar använda denna till emblem, lister, reg.plåtar m.m.Flowtu wrote:Okej, tape verkar vara populärt. Är det stor skillnad på tape som är gjord just för kaross eller är det typ samma som vanlig kvalitets dubbelhäftande tape?
Stockholm norrort bor jag.
Biltemas dubbelhäftande är inte speciellt bra.Erol wrote:Karosseritapen är lite tjockare med någon sorts skumkärna, samt att den haar väldigt bra vidhäftninsförmåga, man brukar använda denna till emblem, lister, reg.plåtar m.m.Flowtu wrote:Okej, tape verkar vara populärt. Är det stor skillnad på tape som är gjord just för kaross eller är det typ samma som vanlig kvalitets dubbelhäftande tape?
Stockholm norrort bor jag.
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni ... ejp-29320/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kostar ca 40 kr
Mvh Erol
+1taxiande wrote: Biltemas dubbelhäftande är inte speciellt bra.
Har aldrig sett någon bil som haft Porsche texten bredvid 924/944 texten så vitt jag minns, därmed inte sagt att det inte kan vara rätt originalplacering om man hade båda emblemen original.Flowtu wrote:Är det korrekt/orginal placering enligt bild ovan?
Ni får tycka vad ni vill om Biltemas dubbelhäftande tejp men jag har satt fast mina plastdekaler (944) med den och det sitter som berget, och har suttit där i snart två år och har inte en tendens att släppa.[Bobo] wrote:+1taxiande wrote: Biltemas dubbelhäftande är inte speciellt bra.
Har bara dåliga erfarenheter av den...![]()
Bobo
Håller med, har aldrig haft något problem med denna tejp!Freddan wrote:Ni får tycka vad ni vill om Biltemas dubbelhäftande tejp men jag har satt fast mina plastdekaler (944) med den och det sitter som berget, och har suttit där i snart två år och har inte en tendens att släppa.
Rengöra ytorna ordentligt och formklipp tejpen snyggt efter emblemen så blir det alldeles säkert bra.
/Fredrik
Users browsing this forum: Bing [Bot]