Lite nya bilder på bilen!
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Lite nya bilder på bilen!
Tog lite nya bilder på min bil samt Fredriks svarta 951.
Hela albumet finns här:
http://www.revline.se/porsche/images/040829/album
Men här är ett tjyvkik
Hela albumet finns här:
http://www.revline.se/porsche/images/040829/album
Men här är ett tjyvkik
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Mycket läcker färg!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Posts: 482
- Joined: 2004-04-02 12:34:05
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
- Location: Ystad
- Contact:
- Sydbom
- Turbo-Poster
- Posts: 646
- Joined: 2004-04-07 14:51:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm, Österskär
- Contact:
faan va grym bil du har gurra!
dom där fälgarna och lilla läppen gör himla mycket!
skulle dock vilja ha din bil med den andra bilens stolar och ratt
motorn är ju dessutom allt annat än standard, vad har du gjort med den? hur många kusar typ?
snygga bilder också, lite stora kanske jobbigt att behöva scrolla omkring.
vart är bilderna tagna? såg fint ut!
Mvh
Sydbom
dom där fälgarna och lilla läppen gör himla mycket!
skulle dock vilja ha din bil med den andra bilens stolar och ratt
motorn är ju dessutom allt annat än standard, vad har du gjort med den? hur många kusar typ?
snygga bilder också, lite stora kanske jobbigt att behöva scrolla omkring.
vart är bilderna tagna? såg fint ut!
Mvh
Sydbom
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176
- Sydbom
- Turbo-Poster
- Posts: 646
- Joined: 2004-04-07 14:51:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm, Österskär
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Tackar!
Hemsidan är väldigt dåligt uppdaterad tyvärr..
Utomhusbilderna är tagna i Danderyd.
Ja usch särskilt ratten är inte kul att se på när man precis vilat ögonen på kompisens 968 CS ratt
ang hästar... den går bra
Hemsidan är väldigt dåligt uppdaterad tyvärr..
Utomhusbilderna är tagna i Danderyd.
Ja usch särskilt ratten är inte kul att se på när man precis vilat ögonen på kompisens 968 CS ratt
ang hästar... den går bra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 173
- Joined: 2004-03-29 08:51:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Att den går bra tror jag säkert...
Men kan du inte bjuda på lite specifikationer om motorn.
Vore även kul att se lite acc tider, 100-200 km/h?
Inte för att se vem av "er" där ute som är värst utan mer för att jag tycker att det skulle vara intressant att jämföra lite tider med de modifikationer som är gjorda. För att kunna bilda sig en uppfattning om vad som krävs för att nå en viss 100-200 tid eller liknande...
Mvh
Björn...som fortfarande åker med orörd motor...
Men kan du inte bjuda på lite specifikationer om motorn.
Vore även kul att se lite acc tider, 100-200 km/h?
Inte för att se vem av "er" där ute som är värst utan mer för att jag tycker att det skulle vara intressant att jämföra lite tider med de modifikationer som är gjorda. För att kunna bilda sig en uppfattning om vad som krävs för att nå en viss 100-200 tid eller liknande...
Mvh
Björn...som fortfarande åker med orörd motor...
Mvh
Björn Olsson
Porsche 951 -89
Björn Olsson
Porsche 951 -89
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Ja, lacken är ju som sagt var skitsnygg, men vad finns under huven? Hur mycket laddar du?
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Posts: 482
- Joined: 2004-04-02 12:34:05
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
- Location: Ystad
- Contact:
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Rainforrest green
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Posts: 482
- Joined: 2004-04-02 12:34:05
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
- Location: Ystad
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 51
- Joined: 2004-08-31 16:00:55
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Det här finns under huven!Joakim wrote:Ja, lacken är ju som sagt var skitsnygg, men vad finns under huven? Hur mycket laddar du?
http://www.revline.se/porsche/images/04 ... 01471.html
Eller du kanske tänkte mer på specifikationer?
Wastegaten är shimsad 4,5 mm men orkar trots det inte alls med, så just laddar den ca 1,0 bar med peak på 1,2 runt 4500.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Björn>> Här kommer ungefärliga specs på motorn!
Turbo: K27/8#
Spridare: 788cc
Bränsleregulator: ställbar, ca 3,0 bar grundtryck
Laddtrycksjustering: manuell (taktventil borttagen), shimsad originalwastegate
Avgassystem: borttagen kat, minimal edelbrock dämpare
Topplock: renoverat, portat, något planat.
Vevhusventilation: extern/öppen
Motorstyrning: Luftmätning ombyggt till MAP. Bränslevärden justerbara vid handkontroll. Möjlighet att datalogga MAP/RPM/WBo2/TPS. Grundmap från Guru Racing.
Mätare: Autometer 60mm turbotrycksmätare, PLX M300 brebandslambda, Bränsletrycksmätare (i motorrum).
Rör etc: 227 mm långt KN filter, 3" insugsrör till turbon. Polerade original IC-rör med ny fläns för 50mm öppen dumpventil. Lindseyracing silikon vacuumslangar, HoseTech silikonslangar/övergångar.
Har tyvärr inga acctider ännu! Den går iaf mycket bra, men trycket måste upp en aning för att verkligen kunna utnyttja alla mods.
Suverän gasrepons med MAP. Känns "nästan" som man skulle kunna ta ut den konbanan
Turbo: K27/8#
Spridare: 788cc
Bränsleregulator: ställbar, ca 3,0 bar grundtryck
Laddtrycksjustering: manuell (taktventil borttagen), shimsad originalwastegate
Avgassystem: borttagen kat, minimal edelbrock dämpare
Topplock: renoverat, portat, något planat.
Vevhusventilation: extern/öppen
Motorstyrning: Luftmätning ombyggt till MAP. Bränslevärden justerbara vid handkontroll. Möjlighet att datalogga MAP/RPM/WBo2/TPS. Grundmap från Guru Racing.
Mätare: Autometer 60mm turbotrycksmätare, PLX M300 brebandslambda, Bränsletrycksmätare (i motorrum).
Rör etc: 227 mm långt KN filter, 3" insugsrör till turbon. Polerade original IC-rör med ny fläns för 50mm öppen dumpventil. Lindseyracing silikon vacuumslangar, HoseTech silikonslangar/övergångar.
Har tyvärr inga acctider ännu! Den går iaf mycket bra, men trycket måste upp en aning för att verkligen kunna utnyttja alla mods.
Suverän gasrepons med MAP. Känns "nästan" som man skulle kunna ta ut den konbanan
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot]