Haft lite strul med EFI konvertering, fick ingen signal alls på trigger-signalen.
Sen upptäckte jag att det funkade om jag "tjuvkopplade" strartmotorn på en knapp.... Hmmm.....Tändningslåset bryter strömmen på den kabel jag jackat in ECUn på när man kör på startmotorläget. Typ alla lampor etc slocknar när man kör på starten.
När jag kom på det så startade bilen direkt och gick superstabilt på tomgång!
https://youtu.be/hiad-iALmio
Har dock problem med att motorn vill trycka ut vatten när den blir varm, har varmkört den 2 ggr på tomgång. Bilens mätare är lite sedvanligt opålitlig gissar jag, men den går upp högt.
Sprutet är nog mer tillförlitligt och den visar att den går upp 93-94 grader. Lite högt det också kanske. När jag stängde av motorn lät det som om det kokade någonstans i systemet och det tryckte ut mellan termostaten och kylaren.
Jag har ju modifierat kylsystemet lite: Ny ebay-kylare för 944a, expantionskärl från 944a och så har jag kopplat in en vattenkyld turbo i systemet.
Ska testa att koppla bort turbon från systemet till att börja med. Fläktarna som följde med kylaren verkar inte vara så kraftfulla så det behövs nog något annat där. Inte heller har jag någon fläktkåpa utan fläktarna sitter direkt på kylaren. Jag har nog plats att bygga en tunn kåpa.
Jag kan inte garantera att topplockspackningen i motorn är 100%. Det finns säkert en anledning till att den parkerades.