Härliga actionbilder
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
944 -87 | Malvenrot
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1410
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- S2-Poster
- Posts: 203
- Joined: 2014-05-10 20:38:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
https://youtu.be/aQPsaNvJq0Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Film från i lördags. Borde uppdatera väghållning ganska rejält.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Film från i lördags. Borde uppdatera väghållning ganska rejält.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- toyrace
- Turbo-Poster
- Posts: 434
- Joined: 2012-06-17 19:37:09
- Telefon: 0708405537
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Skene
- Contact:
Re: 944 -87 | Malvenrot
Om du tänker på själva krängandet så behöver det inte vara negativt vid just konbana,har själv kört konbana med hård racebil och det var inte optimalt!johannisson wrote:https://youtu.be/aQPsaNvJq0Q
Film från i lördags. Borde uppdatera väghållning ganska rejält.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
944 85b
944S2 Racebil Såld
944S2 Racebil Såld
-
- S2-Poster
- Posts: 203
- Joined: 2014-05-10 20:38:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
toyrace wrote:Om du tänker på själva krängandet så behöver det inte vara negativt vid just konbana,har själv kört konbana med hård racebil och det var inte optimalt!johannisson wrote:https://youtu.be/aQPsaNvJq0Q
Film från i lördags. Borde uppdatera väghållning ganska rejält.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jasså? Jag hade svårt att inte sladda omkring med baken näst intill hela tiden. Har dock inga välkända däck, men ska vara riktigt bra ”kinadäck” för ändamålet.
Ska även köra bana med bilen i framtiden.
Vad borde jag satsa mest på då?
Värstiga däck?
Coils?
Krängningshämmare från turbo?
Lite klyven ang detta.
Hur kan man styva upp bilen bak? Sänkt max på justeringen just nu. Alltså inte indexerat om stavarna. Ska ju vara svårt tydligen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- S2-Poster
- Posts: 203
- Joined: 2014-05-10 20:38:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
En riktigt rolig upplevelse på bana i Linköping (Sviesta) slutade med motorfel.
Körde ”Prova på” idag med den snabbare gruppen (röd). Gick väldigt bra och fick åter igen beröm för både bil och min körinsats.
Mitt bästa varv slutade på 1.11.59.
Jag e sjukt nöjd med den tiden med tanke på min setup.
*originalfjädrar
*kina gatdäck
*racebelägg (riktigt bra bett i)
*racestötisar från bilstein runt om.
De andra som körde var tex civic typeR med en jäkla massa modifikationer i både chassi o motorer och de körde på 1.09 ca.
Fick tyvärr avbryta då motorn har en tendens att misstända efter 4500varv ca.
Hade samma fel på en saab 900turbo en gång, fick byta tändkasset så gick den bra igen.
Någon som har haft samma fel?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Körde ”Prova på” idag med den snabbare gruppen (röd). Gick väldigt bra och fick åter igen beröm för både bil och min körinsats.
Mitt bästa varv slutade på 1.11.59.
Jag e sjukt nöjd med den tiden med tanke på min setup.
*originalfjädrar
*kina gatdäck
*racebelägg (riktigt bra bett i)
*racestötisar från bilstein runt om.
De andra som körde var tex civic typeR med en jäkla massa modifikationer i både chassi o motorer och de körde på 1.09 ca.
Fick tyvärr avbryta då motorn har en tendens att misstända efter 4500varv ca.
Hade samma fel på en saab 900turbo en gång, fick byta tändkasset så gick den bra igen.
Någon som har haft samma fel?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1410
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
Utan att vara en slalomexpert så tycker jag nog du skulle kunna lägga på lite tuffare fjädrar. Gissar på att du inte har de högsta ambitionerna. Annars är alltid svaret coilovers runt om . Om du nu sitter på vettiga dämpare så varför inte uppgradera till 951 fjädring. Typ begagnade 25,5mm stavar, M030 krängare fram och konvertera fjäderbenen fram till 2,25" fjädrar med justerbar fäste. Troligtvis mest däng för pengen då det mesta kan skaffa begagnat. Framfjädrarna kan man välja och vraka bland och så får du justerbarhet i höjd runt om. Slutligen så kan man labba sig fram med bakre krängaren.
Borde bli hyfsat harmonisk bil med lite mer skärpa .
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Borde bli hyfsat harmonisk bil med lite mer skärpa .
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- S2-Poster
- Posts: 203
- Joined: 2014-05-10 20:38:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
Vet ej vart jag ska leta riktigt.
*Bilen började bluddra på varv högre än 4000 till en början.
Gick klockrent på lägre varv i flera mil.
Dag 1
*Åkte hem o bytte bränslefilter,kollade tändstift och kollade status på andningsröret. (Såg ok ut)
Provkörning=gick att gasa ur på en växel o sen samma fel.
Dag 2
*Bytt bränslechip till original. Gick att köra på varvstopp några gånger, sen körde jag en sväng o bilen bluddrar på lägre varv/tomgång.
Körde lite till o bilen dör helt för att inte ens kunna starta alls.
Bytte brönslechip igen men ingen skillnad.
Kör man på starten så puffar det inbland, annars död.
Fick bärgas hem från en väldigt trafikerad rondell :
(
Vad ska man gå vidare med? Vill så gärna va med på slalomen i h-fred i aug.
Någon som har beg delar ang detta får väldigt gärna höra av sig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
*Bilen började bluddra på varv högre än 4000 till en början.
Gick klockrent på lägre varv i flera mil.
Dag 1
*Åkte hem o bytte bränslefilter,kollade tändstift och kollade status på andningsröret. (Såg ok ut)
Provkörning=gick att gasa ur på en växel o sen samma fel.
Dag 2
*Bytt bränslechip till original. Gick att köra på varvstopp några gånger, sen körde jag en sväng o bilen bluddrar på lägre varv/tomgång.
Körde lite till o bilen dör helt för att inte ens kunna starta alls.
Bytte brönslechip igen men ingen skillnad.
Kör man på starten så puffar det inbland, annars död.
Fick bärgas hem från en väldigt trafikerad rondell :
(
Vad ska man gå vidare med? Vill så gärna va med på slalomen i h-fred i aug.
Någon som har beg delar ang detta får väldigt gärna höra av sig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- S2-Poster
- Posts: 203
- Joined: 2014-05-10 20:38:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
944 -87 | Malvenrot
Felen är fixade!
Gjorde en ordentlig felsökning, då de ändå va dåligt väder o barnen lagda i säng.
Hittade följande fel.
Rotorn bakom fördelaren satt endast med en stoppskruv.
Ena kabel till cyl 3 spridare hade gått av och glappade.
Fixade iordning på detta o nu spinner den som en katt igen.
Hoppas inget strular tills h-freds slalom.
Om någon har ett kablage till spridarna i bättre skick så får man gärna höra av sig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gjorde en ordentlig felsökning, då de ändå va dåligt väder o barnen lagda i säng.
Hittade följande fel.
Rotorn bakom fördelaren satt endast med en stoppskruv.
Ena kabel till cyl 3 spridare hade gått av och glappade.
Fixade iordning på detta o nu spinner den som en katt igen.
Hoppas inget strular tills h-freds slalom.
Om någon har ett kablage till spridarna i bättre skick så får man gärna höra av sig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Who is online
Users browsing this forum: No registered users