951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | Projekt Bus
Last edited by eckan on 2017-11-09 12:38:34, edited 1 time in total.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Snyggt!
Ser ut o bli ett stort gasspjäll.
En fråga, vad körde du med för tps på din gamla motor, antar att du inte körde med 944 turbo original tps?
Ser ut o bli ett stort gasspjäll.
En fråga, vad körde du med för tps på din gamla motor, antar att du inte körde med 944 turbo original tps?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | Projekt Bus
Kör med en sån här.
http://server.pure-pf.com/webshop2/se/t ... -0-5v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har tidigare använt Volvo 850 -001 Tps med bra reultat.
Spjället jag kommer köra med är 75mm, lite i största laget.
Mvh//Eckan
http://server.pure-pf.com/webshop2/se/t ... -0-5v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har tidigare använt Volvo 850 -001 Tps med bra reultat.
Spjället jag kommer köra med är 75mm, lite i största laget.
Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Hur går det här då?
Du är inte sugen på o sälja ditt ecumaster o skaffa ett ecumaster black istället ?
Du är inte sugen på o sälja ditt ecumaster o skaffa ett ecumaster black istället ?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | Projekt Bus
Jorå, har allt till nya motorn ligger i garaget utom blocket som fortfarande är hos motorfirman på fodring.DLS wrote:Hur går det här då?
Du är inte sugen på o sälja ditt ecumaster o skaffa ett ecumaster black istället ?
Tanken har slagit mig o byta upp mig till black, men det får bli ett senare projekt.
Mvh//Eckan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | Projekt Bus
Tjenare!
Nu har jag suttit och flyttat över alla bilder från photobucket till forumbilder.se så nu kan alla se bilderna i tråden igen!
Återkommer med en ny bildupdatering inom kort.
Nu har jag suttit och flyttat över alla bilder från photobucket till forumbilder.se så nu kan alla se bilderna i tråden igen!
Återkommer med en ny bildupdatering inom kort.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
CatCams Trim kamaxlar.
Gasniterhärdad vevaxel med Mitsubishi ramtappar, vevtappar första under dimension, "cross-drilled" samt riktad och polerad.
Div packningar, Coopering toppackning, lager etc. etc.
Gasniterhärdad vevaxel med Mitsubishi ramtappar, vevtappar första under dimension, "cross-drilled" samt riktad och polerad.
Div packningar, Coopering toppackning, lager etc. etc.
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- Peedster
- Addict
- Posts: 1170
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Tjena!
Vem har strokat veven åt dig och vad gör du åt block/kolvar?
Mvh Peter
Vem har strokat veven åt dig och vad gör du åt block/kolvar?
Mvh Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Kul bygge, härligt att turbon hamnar på rätt sida, kommer göra mycket för responsen. Vad är det för kamaxelspec? Pulssplit ger ju lite mer manöverutrymme på den fronten..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Veven har std slag.Peedster wrote:Tjena!
Vem har strokat veven åt dig och vad gör du åt block/kolvar?
Mvh Peter
Jag valde att använda Mitsubishi evo stakar pga tillgången på riktiga racelager samt för att få ner periferihastigheten på lagret för att få bättre hållbarhet på det känsliga 2’ans vevlager.
Passade även på att ”cross-drilla” 2’ans och 3’ans velagertapp.
Slipningen gjorde jag hos Ståhls motor i Arboga och härdningen gjorde jag hos Sala Härdteknik.
Resten gjorde jag själv hemma i garaget.
Blocket är fodrat med flänsade Darton foder hos Engsson motor i Västerås och kolvarna är måttbeställda JE från Ultramotors i Stockholm.
Mvh Eckan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Kammarna är CompCams snällaste, typ 10’ mer duration vid 1mm och 0,5mm mer lyft.Cédric wrote:Kul bygge, härligt att turbon hamnar på rätt sida, kommer göra mycket för responsen. Vad är det för kamaxelspec? Pulssplit ger ju lite mer manöverutrymme på den fronten..
Valde dom mildare kammarna pga att jag forfarande har std oljepump så jag är begränsad att hålla ner varvet.
Mvh Eckan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
I helgen så mätte jag upp lagerspel och kolvspel.
Det börjar närma sig ihop montering nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det börjar närma sig ihop montering nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Blir så nyfiken - vad är det för insug du utgått ifrån? Alltså plenumet?
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Toyota SupraHenka_E wrote:Blir så nyfiken - vad är det för insug du utgått ifrån? Alltså plenumet?
Mvh Eckan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
-
- S-Poster
- Posts: 145
- Joined: 2008-05-23 01:03:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Köping
- Contact:
951-88 | 3.0 16V Turbo | Projekt Bus
Erik Malmström
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Köping
Porsche 951 -88 375WHP
Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]