Utvärderingen på bytet av bränsleaccumulator är bra. Verkar ha gjort susen för varm/halv varm start så nu startar den snällt även då
Bilen läcker lite olja, och inte omöjligt att den även drar lite vid körning. Fått det sammanlagt till ca 7 dl på 1000 km. Men ingen vit/blårök. Något att kika på vid vinterdvalan.
Freddie_81 wrote:Utvärderingen på bytet av bränsleaccumulator är bra. Verkar ha gjort susen för varm/halv varm start så nu startar den snällt även då
Bilen läcker lite olja, och inte omöjligt att den även drar lite vid körning. Fått det sammanlagt till ca 7 dl på 1000 km. Men ingen vit/blårök. Något att kika på vid vinterdvalan.
Porsche har väl specat 1liter/100 mil? Oljeförbrukning, inte bensinförbrukning
Hade de varit soppaförbrukning hade det varit toppen. Blir en pöl under bilen som en 5krona när den stått någon dag. Men då har jag ju skyddsplåten som tar en del innan också.
Nya hjul monterade. Fick ta bort original spacern bak och justera till max camber fram och hårdaste inställt på dämpare Bak verkar fungera men vid kraftig sväng så tar det i lite fram. Får gå ner i däckdimension fram till 195/50/16 eller kanske 45 profil till och med, och eventuellt flytta bak framdäcken för jämnare look. Sitter nu 205/50/16 fram på 7" fälg och 225/50/16 bak på 8" fälg.
ImageUploadedByTapatalk1410979060.925227.jpg
ImageUploadedByTapatalk1410979067.173741.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lite förvånad att det skrapar i för dig. Jag har ju 8x16 et 20 och 205/55-16 däck runtom på gathjulen på min 931 med tunn spacer och "masserade" skärmar bak och fram med max camber enbart.
Kanske är det bara att min bil är hårdare i chassiet som gör att jag slipper skrap iof?
Ja kanske kan vara chassiet? Har ju ändå ganska hårt fram. Och fram hår ju inte att ta bort spacern heller då infästningarna är speciella. Et på telefonerna ska vara 23,3 om jag minns rätt.
Däck som skrapar i innerskrärmen är ett problem jag nyligen haft och åtgärdat, då jag fick problem med bilprovningen.
Nu har jag en "vanligt" 924 (ingen Turbo), men för min del handla det om att under årens lopp har min bil fått nya styrstag.
Vänster och höger styrstag på min skiljer sig åt, och bara en stämnde överens med de två typer som Haynes redogörför i sin handbok.
Felet/lösningen är att den innre styrleden skall ta imot styrsnäckan (en del styrleder skall ha en extra distansbricka, något bara en av mina har). Så med hjälp av en justering av innre styrled/styrstag fick jag till det stop som behövdes, för att däck inte skulle ta i innerskärmen.
Sedan måste man ju justera den yttre leden för att inte få "fel vinkel" och onödigt slitage på däck.
Tack för input, men dessa tar inte i innerskärm utan skärmkanten på utsidan pga för lågt et/ för feta däck. De tar i vid kraftigare sväng vid bra fart framåt.
Första vårsvängan togs idag och sedvanlig vår tvätt och urstädning. Jäklar vad kul det är att köra bil
Och även muskelbilen fick sig en provkörning efter växellådsbyte. Dom kompletterar varandra perfekt. 931:an sjukt rolig när det svänger och trixar och Firebirden går väldigt fort framåt och sången får man ståpäls av
Så äntligen!! Våren är här och ett halvår framför sig med däckslitage!
ImageUploadedByTapatalk1427570509.192108.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.