Patrikpatand wrote:Den övre satte jag den på om jag minns rätt.Goran wrote:Vilken av dessa klackar (under slangarna i mitten) använde du?
Var hittade du kontakten till Bosch knacksensorn?
Finns den på Biltema?
mvh
Goran
Patrikpatand wrote:Den övre satte jag den på om jag minns rätt.Goran wrote:Vilken av dessa klackar (under slangarna i mitten) använde du?
Jag hittade den i sopbingen utanför Porschecenter i Västberga... jo det är faktiskt sant!Goran wrote:Var hittade du kontakten till Bosch knacksensorn?
Finns den på Biltema?
Kanon tack.patand wrote:Jag hittade den i sopbingen utanför Porschecenter i Västberga... jo det är faktiskt sant!Goran wrote:Var hittade du kontakten till Bosch knacksensorn?
Finns den på Biltema?![]()
![]()
Fick en hel kabelhärva från någon trimmad vw-bubbla (911) som de hade slängt pga något elfel och på den satt flera av dessa kontakter.
Det är en väldigt vanlig kontakt på modernare bilar så du kan nog hitta en på närmaste skrot.
Jag hittar ingen som passar på en sån här i alla fall:makkanftw wrote:Elfa har väl det allra mesta i kontaktväg?
Sa ju att det var enkelt...Goran wrote:Tog en från en Volvo 945 på skroten i Lund för 15 kr.
Ja vad katten, det står ju bara hastigheten, 145 km/h. Faaaan, vilket tattigt papper och idiotisk skala.gegge wrote:Spännade! Vid vilket varvtal har du hästarna? Hur ser vridmomentkurvan ut? Hur var lambda genom registret? Och tändningen?
132 friska kusar i den lilla bilen är inte illa. Grattis till ett lyckat motorbygge.
Tack. Jo, nu kan man gasa med rent samvete.Jomp wrote:Riktigt kul Goran att du har fått den finjusterad nu. Tillsammans med knackscensorn ska väl de värsta riskerna för ytterligare tråkigheter vara borta. Inte dåligt med 132 friska hästar. STORT GRATTIS !!
![]()
![]()
![]()
Märkligt, jag hade just den känslan att jag skulle möta dig på vägen när jag körde förbi Alfa Laval, men jag såg dig inte. Var lurade du för någonstans?Eddie Varvstopp wrote:Jag såg när du svängde in på jobbet med räsern idag och tänkte genast "visst tusan, det var väl idag han skulle bänka den..".
132PS är inte illa Grattis!! Välpreppad inför finalen på Knutan m.a.o.
Har du fått reda på varför den spikar?
Users browsing this forum: Bing [Bot]