![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Och min medchaufför under SS i helgen som gick, Ronnie, tyckte att jag skulle åka via Kalmar... det kan bli en lååååång resa till Köpenhamn...Pehr Johnsson wrote:...och sedan E65:an hem till mig!![]()
Pehr, du får ta ut öronpluggarna innan du sätter dig i en 997Pehr Johnsson wrote:OT: Jag körde 997 Carerra S i söndags. Upptäckte snabbt att denna bilen inte var det som var Porsche för mig. Bilen var full med lull-lull, och otäckt stor i kupén. Rent spontant när jag hoppade in kändes det som att sätta sig i Passaten hemma, fast någon hade klistrat ett Porschevapen på ratten. När det det dax för kopplingen laddade jag för kung och fosterland för att uptäcka att den var ju lika lättrampad som på Ford Fiesta. Inte ens motorn lät något speciellt, fast bilen drog i väg fullt och visst gick det rysligt mycket snabbare än Passaten, men känslan av personbil var alltför framträngande och nästan obehgalig.
Vet inte om detta säger att Porsche har blivit sämre eller om att bilar har blivit bättre med åren.....
Det kandes riktigt bra att hoppa in i S2:an efteråt, visst var 997:an trevlig, men jag vill ha det där goa Boxer-ljudet i nacken och jag vill ha Porsche känslan i bilen - allt saknades i 997![]()
Tack! Känns som att vinna på lotteri! Ägaren står ju för allt utom mat och dryck! T.om flygresa och boende nere vid ringen! Jag har lovat mig själv dyrt och heligt att vara rädd om allt!emm wrote:Bingo Patand, du kommer ha enormt roligt, kör försiktigt bara och var rädd om dig själv och ditt körkort!
Det ät kul utan byxhängsler, men det är du van från efter din 931!
Jag är lite rädd för båda dessa saker... mest för nummer 2 iof, men även nr1 har slagit mig att det kan inträffa...Highway wrote:Låter kanonskojj men risken finns att du drabbas hårt av 911 sjukan och den finns det bara en bot mot
min bil har inte farthållare och det är inte lätt att hålla hastigheten för det känns inte att det går fort och kan tänka mig att det är ännu värre med en turbo
Jo den knappen missade jag..emm wrote:Pehr, du får ta ut öronpluggarna innan du sätter dig i en 997Pehr Johnsson wrote:OT: Jag körde 997 Carerra S i söndags. Upptäckte snabbt att denna bilen inte var det som var Porsche för mig. Bilen var full med lull-lull, och otäckt stor i kupén. Rent spontant när jag hoppade in kändes det som att sätta sig i Passaten hemma, fast någon hade klistrat ett Porschevapen på ratten. När det det dax för kopplingen laddade jag för kung och fosterland för att uptäcka att den var ju lika lättrampad som på Ford Fiesta. Inte ens motorn lät något speciellt, fast bilen drog i väg fullt och visst gick det rysligt mycket snabbare än Passaten, men känslan av personbil var alltför framträngande och nästan obehgalig.
Vet inte om detta säger att Porsche har blivit sämre eller om att bilar har blivit bättre med åren.....
Det kandes riktigt bra att hoppa in i S2:an efteråt, visst var 997:an trevlig, men jag vill ha det där goa Boxer-ljudet i nacken och jag vill ha Porsche känslan i bilen - allt saknades i 997![]()
![]()
Missade du knappen till PASM? Denna gör ju bilen till någonting helt annat...
Oftast är det sportavgassystem på en S oxå vilket gör en hel del på ljudet/känslan med, öppna spjäll ger ett enormt härligt ljud, och våra bilar med standard avgassystem låter ju som en symaskin i jämförelse...
Jag tycker det är en galet rolig bil att köra, och kan inte alls jämföra den med en 944, 355 sughästar bär en hel del respekt!
Du har väl knappast antisladd på din 931patand wrote:Tack! Känns som att vinna på lotteri! Ägaren står ju för allt utom mat och dryck! T.om flygresa och boende nere vid ringen! Jag har lovat mig själv dyrt och heligt att vara rädd om allt!emm wrote:Bingo Patand, du kommer ha enormt roligt, kör försiktigt bara och var rädd om dig själv och ditt körkort!
Det ät kul utan byxhängsler, men det är du van från efter din 931!
Vad menar du utan byxhängsler? Var är det som saknas på 993an och som jag är van vid från 931an?Är det jag som är trögfattad nu igen...
![]()
Jag som då inte kört någon värstingbil eg. (trans am -88, Saab 9-3 280hk, impreza, fiesta st...) tycker att 944 imponerar & 924 berör. 944 känns kompetent och effektiv, men jag föredrar att sitta genomsvettig & slänga in bilen i kurvorna & känna som att bilen vill säga mig: "öh, kallar du detta att köra fort?" ända tills bakänden viftar tillpatand wrote:Oj! Är det så illa med 997orna... hmmm kanske inte så konstigt, många har ju sagt att 924 har mer känsla än 944 t.om. Lite mer att köra bil istället för att åka bil.
Users browsing this forum: No registered users