plastis

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
Post Reply
Message
Author
Plastis
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2004-06-01 21:55:10
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

plastis

#1 Post by Plastis »

plastis här! efter ett tag med brist på motivation tänkte jag ta tag i tillverkningen med plast delar som ni säkert vet så har jag det mesta till 944 och även till 968 men även en del till 964 me.jag gör även lexan rutor om så önskas just nu har jag även ett komplett kit med länkarmar med casterstag,ochkommplet bakvagn för att ta bort torisions fjädringen givetvis fullt justerbar men ledlager o unibals i alla infästnings punkter detta ligger just nu på fräsning info o bilder o priser kommer inom kort,
finnes det intresse för detta vänligen hör av er tänkte även lägga ut info om priser på övriga delar är det någon som saknar något i glasfiber hör gärna av er mvh Magnus
0733-544722
eller macomposit@home.se

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#2 Post by gurra »

En riktigt bra 968 Turbo S vinge efterfrågas eller ett annat bra alternativ. Tex snygga (gatbilsmässiga) fästen för GT2-vingblad.

Bakvagnen låter intressant, se till att ladda upp bilder när det kommer!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

#3 Post by Petrus »

Vi är nog många som jagar efter ett enkelt alternativ för att konvertera bakljusen från 944 till 968-look. De lösningar som finns idag hos olika leverantörer innebär tok för omfattande arbete. Löser man detta problem snyggt så har man nog en hel del ordrar i sin inkorg...

// Petrus

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#4 Post by Erol »

Petrus wrote:Vi är nog många som jagar efter ett enkelt alternativ för att konvertera bakljusen från 944 till 968-look. De lösningar som finns idag hos olika leverantörer innebär tok för omfattande arbete. Löser man detta problem snyggt så har man nog en hel del ordrar i sin inkorg...

// Petrus

Jag har länge varit sugen på denna lösning:

Image

Svårt att se, men bakre kofångaren ligger utanpå karossen, vilket innebär
att man kan konvertera tillbaka till orginal igen!

4800:- + frakt kostar det, men sen ska man få tag på bakljusen till vettigt
pris åxå. Skulle även vilja se lite fler bilder, gjärna när kofångaren är lackad
så men ser hur det ser ut när den ligger utanför!


Mer info om kofångaren



Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Per Huzell
Turbo-Poster
Posts: 881
Joined: 2006-05-01 15:53:16
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Jönköping
Contact:

#5 Post by Per Huzell »

Hej Plastis,

Har du en snygg front med extra hål för luftintag till IC:n?
Frontspoiler/splitter?
[i]Speed is Everything[/i]

Plastis
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2004-06-01 21:55:10
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

Glasfiber

#6 Post by Plastis »

Ring mig på 0733-544722

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

#7 Post by Petrus »

Erol wrote:
Petrus wrote:Vi är nog många som jagar efter ett enkelt alternativ för att konvertera bakljusen från 944 till 968-look. De lösningar som finns idag hos olika leverantörer innebär tok för omfattande arbete. Löser man detta problem snyggt så har man nog en hel del ordrar i sin inkorg... // Petrus
Svårt att se, men bakre kofångaren ligger utanpå karossen, vilket innebär
att man kan konvertera tillbaka till orginal igen!
4800:- + frakt kostar det, men sen ska man få tag på bakljusen till vettigt
pris åxå. Skulle även vilja se lite fler bilder, gjärna när kofångaren är lackad
så men ser hur det ser ut när den ligger utanför!
Mer info om kofångaren
Mvh Erol
Mycket intressant! Ska forska mera!
Vore förstås kul om man kunde se till att intäkterna på tillverkning och försäljning stannar inom "familjen" - hos Plastis i det här fallet. Antar dock att det är hästjobb att ta fram mallen. Plastis, är det här någonting som skulle kunna dyka upp i ditt sortiment?

// Petrus

Plastis
S-Poster
Posts: 86
Joined: 2004-06-01 21:55:10
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

968 akter

#8 Post by Plastis »

Självklart finns det bara efterfrågan så kan jag se vad jag kan göra, har en akter från en 968 liggandes.
bara frågan vilken väg man skall gå dvs hur mycket skall man skära i org kaross eller skall man inte skära alls

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 968 akter

#9 Post by Erol »

Plastis wrote:Självklart finns det bara efterfrågan så kan jag se vad jag kan göra, har en akter från en 968 liggandes.
bara frågan vilken väg man skall gå dvs hur mycket skall man skära i org kaross eller skall man inte skära alls

Jag tror att de flesta drar sig för att sätta kapen i karossen!

Gissningsvis så skulle jag tro att ju mindre modifikationer man måste göra
destå fler intresanter.


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Torbjorn968
Addict
Posts: 1871
Joined: 2006-05-14 14:29:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#10 Post by Torbjorn968 »

Efterlyser bra luftinsläpp när man kör med fasta plastrutor. Mina fönsternät var en kanoninvestering men även om man i teorin kan köra helt utan rutor så finns det ju väderlekar när man vill ha dem där. Kanske luftintag i de bakre småfönstren? Eller nån form av scoop genom plasttakluckan?

//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!

User avatar
Ducati
Turbo-Poster
Posts: 580
Joined: 2004-04-26 21:50:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: 968 akter

#11 Post by Ducati »

Erol wrote:
Plastis wrote:Självklart finns det bara efterfrågan så kan jag se vad jag kan göra, har en akter från en 968 liggandes.
bara frågan vilken väg man skall gå dvs hur mycket skall man skära i org kaross eller skall man inte skära alls

Jag tror att de flesta drar sig för att sätta kapen i karossen!

Gissningsvis så skulle jag tro att ju mindre modifikationer man måste göra
destå fler intresanter.


Mvh Erol
Jag håller med, slippa kapa är ett extremt stort plus.
Deutschnines produkt ser grymt bra ut, men det skulle vara intressant med fler detaljerade bilder på den.

Så om Plastis kan ta fram nåt liknande för samma pris har han en garanterad order från mig
mvh
Niklas

BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users