Man ska väl först fråga sig varför man tar isär en motor som funkar tyckar jag. Tar den inge vatten, inge olja och du inte tänker uppgradera så finns det väl ingen anledning... If it ain't broke - don't fix it!
Guu vikket supertröööökigt svar men det finns annat att lägga pengar på än att skruva i saker som funkar.
Genomgång av motor. tips?
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Då Newkie planerar på att ta ut en hel del effekt så kan jag tycka att
det är rätt så smart att i förväg se till att ha en fräsh motor.
Lager, packningar, kolvringar, skulle jag byta. Toppen va fixad sen
tidigare va?
Sen beror det på hur blocket ser ut om man ska hona det...
Det går alltid att förbättra innehållet i motorn t.ex vikta/ballansera vevaxel
kolvar, stakar osv. om man inte köper eftermarknads stakar/kolvar och
när du ändå har motorn isär lätta svänghjul, kanske även veven.
Så frågan är vilken budget du har för det hela... har för mig att en
komplett sats med packningar, lager och kolvringar ligger på runt
8-10.000:- hos Utzon.
Mvh Erol
det är rätt så smart att i förväg se till att ha en fräsh motor.
Lager, packningar, kolvringar, skulle jag byta. Toppen va fixad sen
tidigare va?
Sen beror det på hur blocket ser ut om man ska hona det...
Det går alltid att förbättra innehållet i motorn t.ex vikta/ballansera vevaxel
kolvar, stakar osv. om man inte köper eftermarknads stakar/kolvar och
när du ändå har motorn isär lätta svänghjul, kanske även veven.
Så frågan är vilken budget du har för det hela... har för mig att en
komplett sats med packningar, lager och kolvringar ligger på runt
8-10.000:- hos Utzon.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Då kommer frågan i en annan DagerErol wrote:Då Newkie planerar på att ta ut en hel del effekt så kan jag tycka att
det är rätt så smart att i förväg se till att ha en fräsh motor.
Lager, packningar, kolvringar, skulle jag byta. Toppen va fixad sen
tidigare va?
Sen beror det på hur blocket ser ut om man ska hona det...
Det går alltid att förbättra innehållet i motorn t.ex vikta/ballansera vevaxel
kolvar, stakar osv. om man inte köper eftermarknads stakar/kolvar och
när du ändå har motorn isär lätta svänghjul, kanske även veven.
Så frågan är vilken budget du har för det hela... har för mig att en
komplett sats med packningar, lager och kolvringar ligger på runt
,
8-10.000:- hos Utzon.
Mvh Erol
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-12-19 13:41:17
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users