Vet att detta diskuterats innan men ngn som tagit hem en 951 och vet vad som måste bytas för att kunna få bilen reggad i sverige.. hastighetsmätare ?? passar ett svenskt instument rakt av ??? etc
för övrigt vad det gäller 951.. funderar på att investera i en sådan till våren eller är det rätt tid att köpa nu.. teoretiskt borde det vara billigare nu än till våren??
Finns det ngt speciellt att leta efter när man kollar på en 951 eller är det lika välbyggt som allt porsche gör ??
Mvh
christoffer
Engelsk bil//951 turbo frågor
- Christoffer_924
- Turbo-Poster
- Posts: 631
- Joined: 2007-03-09 21:51:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: borås
- Contact:
Engelsk bil//951 turbo frågor
Last edited by Christoffer_924 on 2009-10-08 19:57:45, edited 1 time in total.
PCS 11342
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Planer på att jobba hos posten?
Alltså du tänker väll på att engelsmännen har ratten på höger sida?
/ Erol
Alltså du tänker väll på att engelsmännen har ratten på höger sida?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
För att svara på dina frågor...
Hastighetsmätaren ska gå att bytas mot en med Km/h utan bekymmer
Framlysen kan behöva bytas om de inte går att justera om för högertrafik
/ Erol
Hastighetsmätaren ska gå att bytas mot en med Km/h utan bekymmer
Framlysen kan behöva bytas om de inte går att justera om för högertrafik
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Christoffer_924
- Turbo-Poster
- Posts: 631
- Joined: 2007-03-09 21:51:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: borås
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- Christoffer_924
- Turbo-Poster
- Posts: 631
- Joined: 2007-03-09 21:51:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: borås
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users