968 cs -94 | PORVETTE
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
968 cs -94 |
Håller med. Alla är naturligtvis fria att göra vad dom vill med sina grejer, men känns lite som pengaförstöring! Men löser du det utan att sätta kapen i bilen och att den går att återställa är det ju en annan sak.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
968 cs -94 |
Får en ls1 plats "bolt on"?
Tror dock Dr. Ing. F porsche vrider sig i graven om man lastar in en jänkemotor i en tysk bil ;p
Uppdatera med bilder när du bygger.
Tror dock Dr. Ing. F porsche vrider sig i graven om man lastar in en jänkemotor i en tysk bil ;p
Uppdatera med bilder när du bygger.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 968 cs -94 |
Titta lite på den här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9 ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re:
Arvet och värdet. CS är ju snudd på samlarbilar redan idag och kommer definitivt bli det i framtiden.ryding wrote:Vad är det som förstörs av att byta maskin?
En vanlig 944:a får ju lätt lika underbart chassie som 968an och har tillverkats i långt fler exemplar än 968 CS, så varför inte stoppa LS1:an i en 944:a istället? Bara en tanke.
Ett coolt alternativ kan ju också vara att göra som Jappe och sätta kompressor på 968a motorn.
Men som sagt, du gör givetvis som du vill med din bil och det är såklart alltid intressant att följa en ombyggnation av det slaget!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Rhodin-Gbg
- Turbo-Poster
- Posts: 502
- Joined: 2012-11-18 21:48:07
- Telefon: 0705810303
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg - Vallda!
- Contact:
Re: 968 cs -94 |
Köp ett Renegade-kit och gör det om du vill!!
Porsche 944 Turbo 1986 återuppstår snart igen!
- GIII Racing
- S-Poster
- Posts: 93
- Joined: 2012-12-22 18:40:20
- Telefon: 0707397411
- Bilmodell: Porsche 944S2 x2st
- Årsmodell: 1991
- Contact:
Re: 968 cs -94 |
Eller så kan du kolla den här tråden på rejsa http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1 ... 20a6500055" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
Tackar för många bra tips och intressant läsning. Alltid kul med engagerade människor
Kompressormaskiner har jag byggt förr och älskar deras karaktär, framförallt i en banbil.
Men just nu är jag helt inne på en ls maskin, tiden lär utvisa vad det blir.
Första steget på bilen blir att försöka modda dit någon form av diffbroms iaf
Kompressormaskiner har jag byggt förr och älskar deras karaktär, framförallt i en banbil.
Men just nu är jag helt inne på en ls maskin, tiden lär utvisa vad det blir.
Första steget på bilen blir att försöka modda dit någon form av diffbroms iaf
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
968 cs -94 |
Kompressor tycker jag är intressant, men verkar väldigt dyrt känns som att turbo är billigare, fast i slutändan behöver man kanske bygga om och ändra mer.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: 968 cs -94 |
Bra val!
När min maskin rasar någon gång så byter jag gärna till en LS* motor.
Enklare, billigare effekt utan att oroa sig för ras finns nog inte.
Man slipper också alla former av lagg som är störande och laddtryck som gör sönder saker.
När min maskin rasar någon gång så byter jag gärna till en LS* motor.
Enklare, billigare effekt utan att oroa sig för ras finns nog inte.
Man slipper också alla former av lagg som är störande och laddtryck som gör sönder saker.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
Re: 968 cs -94 |
Precis Karl. Och om man är lite klurig så kan man t om få lagliga papper med motorn och kan besiktiga bilen som vanligt vilket blir väldigt krångligt med turbo eller kompressor.
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
Sv: 968 cs -94 |
Äntligen börjar sillyseason så man får skruva lite.
Ut med det gamla.
Ut med det gamla.
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2013-12-10 22:13:36
- Bilmodell: 968 clubsport
- Årsmodell: 1994
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]