968-95 Smiskaren
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Aha, hlebur...vad är vikten på en sådan? Kul att se om det straffar dig eller ger ett nollsummespel nu när bilen är styvare än förr...du kanske vågar lite mer också iofs...... Du får rapportera fortlöpande ifrån Ringen!
Det är ett original system med strypningen borttaget, nu dessutom polerat...vad gör man inte när det finns tid över...
Det är ett original system med strypningen borttaget, nu dessutom polerat...vad gör man inte när det finns tid över...
Last edited by StefanQ on 2007-04-05 15:27:55, edited 1 time in total.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Bur är väl en väldigt klok sak att installera?StefanQ wrote:Aha, hlebur...vad är vikten på en sådan? Kul att se om det straffar dig eller ger ett nollsummespel nu när bilen är styvare än förr...du kanske vågar lite mer också iofs......
Det är ju inte för viktens skull som det krävs bur för racing.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Självklart är det det, bara intressant att se om det ger lika mycket som det tar i vikt...vikt är ju per definition av ondo...men självklart inte när det är en bur...förstå mig rätt.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Nu har det gått lite framåt igen, den svagt läckande simringen på höger sidas utgående axel är bytt. Den satt såklart som berget, men till slut så släppte den. Nu är det bara att hoppas att det är tätt.
Jag gjorde även ren lådan efter bästa förmåga...men nu tycker jag att lådan verkar dåligt upphängd. Den rör sig ganska mycket. Jag har startat en tråd om det på mekarforumet, får se om det ger resultat.
Monterade även ihop ett fjäderben, det kommer se bra ut när allt är är monterat...
Jag gjorde även ren lådan efter bästa förmåga...men nu tycker jag att lådan verkar dåligt upphängd. Den rör sig ganska mycket. Jag har startat en tråd om det på mekarforumet, får se om det ger resultat.
Monterade även ihop ett fjäderben, det kommer se bra ut när allt är är monterat...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Jaha, då var påsken nästan slut...
Kändes som att när allting annat under bilen kommer att vara tipp-topp så är det lika bra att kavla upp ärmarna och putsa vidare...så jag gjorde rent hjulhusen med diesel...ett riktigt skitjobb...men värt besväret visade det sig...
Får se om jag byter upphängningen för växellådan, verkar inte som att det är någon på forumet som har koll tyvärr.
Kändes som att när allting annat under bilen kommer att vara tipp-topp så är det lika bra att kavla upp ärmarna och putsa vidare...så jag gjorde rent hjulhusen med diesel...ett riktigt skitjobb...men värt besväret visade det sig...
Får se om jag byter upphängningen för växellådan, verkar inte som att det är någon på forumet som har koll tyvärr.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Helg igen, dags för att sätta ihop framaxeln...plus att jag skall fortsätta att tvätta underredet med diesel...det var ju så kul...
Hade hoppats på att få sätta ihop bakvagnen också men firman där jag lämnat in bakvagnsdelarna på ytbehandling hade inte tid förrens nästa vecka. Så nästa vecka kanske det äntligen kan ske ett bakvagnslyft...
Hämtade dock grejor till fjäderbensstaget ifrån eloxeringen...blev bra tycker jag...racigt värre. Eloxerade även pluggen till bakrutegenomföringen...blev klart lättare än en torkarmotor......!!
Hade hoppats på att få sätta ihop bakvagnen också men firman där jag lämnat in bakvagnsdelarna på ytbehandling hade inte tid förrens nästa vecka. Så nästa vecka kanske det äntligen kan ske ett bakvagnslyft...
Hämtade dock grejor till fjäderbensstaget ifrån eloxeringen...blev bra tycker jag...racigt värre. Eloxerade även pluggen till bakrutegenomföringen...blev klart lättare än en torkarmotor......!!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Små steg framåt...
Nu har jag tagit bort skivorna bak, blästring och lite svarvning av vankanterna blir receptet på dem...tänkter gå lös med stålborsten på handbromsens mekanik också.
Pluggen passade perfekt, bara att hoppas det inte regnar in...
Monterade även undre bärarmarna, det rör sig inte mycket med delrin bussningarna på plats...monterade även Jons castorblock...
Nu har jag tagit bort skivorna bak, blästring och lite svarvning av vankanterna blir receptet på dem...tänkter gå lös med stålborsten på handbromsens mekanik också.
Pluggen passade perfekt, bara att hoppas det inte regnar in...
Monterade även undre bärarmarna, det rör sig inte mycket med delrin bussningarna på plats...monterade även Jons castorblock...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Nope, bara på Jons men inte på dom jag gjort själv.....kanske dags att ta isär......
Vet du vilket fett man skall använda? Jag använde rött glidlagerfett på Castorblocken...
Vet du vilket fett man skall använda? Jag använde rött glidlagerfett på Castorblocken...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Ok, jag har inte riktigt Jons design på främre bussningarna men det borde funka ändå...
Har du hunnit med några varv på Ringen ännu?
/S
Har du hunnit med några varv på Ringen ännu?
/S
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Ok, inget som pajjat hoppas jag!
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Sååå! Nu är allt förberett för helgens meck!
Alla delar är nu förzinkade och vit- respektive svartförkromade...kommer nog bli som ny där bak min kära Tyska älskarinna...som min fru numera kallar henne......!
Förzinkningen gjordes på Excellent i Trångsund, kan varmt rekommenderas!
Ny rapport imorgon när jag förhoppningsvis kommit en bit på ihopmonteringen av bakvagnen!
Alla delar är nu förzinkade och vit- respektive svartförkromade...kommer nog bli som ny där bak min kära Tyska älskarinna...som min fru numera kallar henne......!
Förzinkningen gjordes på Excellent i Trångsund, kan varmt rekommenderas!
Ny rapport imorgon när jag förhoppningsvis kommit en bit på ihopmonteringen av bakvagnen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Snyggt och prydligt!
Vad fick du ge ungeför för försinknnig och svartkromering?
Vad fick du ge ungeför för försinknnig och svartkromering?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users