951RS -86, "Blue Devil" Dags att vakna!
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
vill oxå hem o skruva porsche...
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
Nu snackar vi om att köra Porsche här! Trailerdragare från Rumänien räknas d e f i n i t i v t inte!!Erol wrote:951master wrote: Åhh. vissa som ALLTID ska va värst..
Sa han som körde hem en trailerdragare från Rumänien (220 mil) på 40
timmar
Själv klämde jag av 96 mil idag
/ Erol
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
har haft ut bilen för att vända den.. passade på att knäppa ett par bilder..
den e lite hög, men de sitter ju ingen låda på.. å inget är injusterat.. bara tillfälligt monterat för att kunna rulla..
den e lite hög, men de sitter ju ingen låda på.. å inget är injusterat.. bara tillfälligt monterat för att kunna rulla..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
Tackar Pehr . en till bild.. Synd bara att frontspoilern å sidospoilern/kjolen inte sitter på .. + att de en alldeles för HÖG på bilden ... har dock sänkt den nu ca. 2cm till fram, å ca. 1cm till bak. så NU e den låg. men har ingen bild på det. än.. men det kommer...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4344
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
951master wrote:Tackar Pehr . en till bild.. Synd bara att frontspoilern å sidospoilern/kjolen inte sitter på .. + att de en alldeles för HÖG på bilden ... har dock sänkt den nu ca. 2cm till fram, å ca. 1cm till bak. så NU e den låg. men har ingen bild på det. än.. men det kommer...
Jag kastar upp en bild av provmontering av frontläppen, efter sänkningen
fram, dock med gammla länkarmen monterad, så hjulet sitter lite lång in.
/ E
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Vilket galet fint jobb du lagt ner, tummen upp!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
Dags för en uppdatering igen...
Har hänt en del sen sista bilden..
motorn urplockad och delvis isär för kontroll och rengöring efter en läckande trågpackning samt en sprucken servoslang som ställde till det..
men nu är den ihop igen och nu vill jag påstå att allt är i sin ordning..
motorn har mot tidigare setup försetts med: avgastempgivare, oljetempgivare, turbobandage för värmeavledning, rensat kamhus ifrån fula gjutna texter som te.x. "zundfolge" som annars står över halva motorn.. samt lackat lite detaljer å bytt ut en del skruvar.. Sist men inte minst. ny spec III hybridkoppling med lättviktstryckplatta.
har ordnat upp motorns elsystem samt byggt en reläbox till motorstyrningen (se satt förut löst i motorrummet i en typisk "tillfällig permanent lösning" å såg för jäkligt ut ) Nu robotslang på alla kablar, gjort rent hela motorrummet efter servoläckaget, samt satt kapen i fronten för modifiering...
Har hänt en del sen sista bilden..
motorn urplockad och delvis isär för kontroll och rengöring efter en läckande trågpackning samt en sprucken servoslang som ställde till det..
men nu är den ihop igen och nu vill jag påstå att allt är i sin ordning..
motorn har mot tidigare setup försetts med: avgastempgivare, oljetempgivare, turbobandage för värmeavledning, rensat kamhus ifrån fula gjutna texter som te.x. "zundfolge" som annars står över halva motorn.. samt lackat lite detaljer å bytt ut en del skruvar.. Sist men inte minst. ny spec III hybridkoppling med lättviktstryckplatta.
har ordnat upp motorns elsystem samt byggt en reläbox till motorstyrningen (se satt förut löst i motorrummet i en typisk "tillfällig permanent lösning" å såg för jäkligt ut ) Nu robotslang på alla kablar, gjort rent hela motorrummet efter servoläckaget, samt satt kapen i fronten för modifiering...
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Hej 951 Master
Vilket jobb du gjort med din bil. Den ser ut att bli bättre än nyskick.
Tänk om man hade din fart i garaget......
MVH
Vilket jobb du gjort med din bil. Den ser ut att bli bättre än nyskick.
Tänk om man hade din fart i garaget......
MVH
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
det börjar dra ihop sej...
1:a maj närmar sej med stormsteg.. Börjar bli dags att starta upp kärran snart...
dock återstår mycket småpyssel, men i det stora hela börjar det bli klart..
målet är Såtenästräffen...
Mvh/R
dock återstår mycket småpyssel, men i det stora hela börjar det bli klart..
målet är Såtenästräffen...
Mvh/R
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- Erol
- Moderator
- Posts: 4344
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jo då, det börjar bli fason på det gamle liket, å inte bara på ytan...
Hittade ett par bilder som jag knäppte sist jag var förbi:
Se så, skynda dig å bli kar nu, så vi kan ge oss på nästa projekt!
/ Erol
Hittade ett par bilder som jag knäppte sist jag var förbi:
Se så, skynda dig å bli kar nu, så vi kan ge oss på nästa projekt!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users