Det är så det hänger ihop !
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1345
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Det är så det hänger ihop !
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Det är ju solklart!
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Anton N
- Turbo-Poster
- Posts: 586
- Joined: 2004-05-14 16:47:56
- Bilmodell: MX-5
- Årsmodell: 1992
- Location: Halmstad
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Haha, väl uträknat.
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B
Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Nonsens, helt orealistiskt. Alla vet att två sättsteg + ett insteg = 63cm och inte mer. Här har vi 70cm. Och med steghöjd på 20cm så blir det ett väldigt flåsande i trappan. Allt över 15-16cm är orelistiskt. Och ett insteg på 25cm är löjligt kort. Kjolen måste med andra ord vara betydligt kortare för att ge samma effekt i en svensk trappa.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Haha!FSN wrote:Nonsens, helt orealistiskt. Alla vet att två sättsteg + ett insteg = 63cm och inte mer. Här har vi 70cm. Och med steghöjd på 20cm så blir det ett väldigt flåsande i trappan. Allt över 15-16cm är orelistiskt. Och ett insteg på 25cm är löjligt kort. Kjolen måste med andra ord vara betydligt kortare för att ge samma effekt i en svensk trappa.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Nja... måttet i skissen blir väl 65, liiite mycket men nog ok. Efter kontrollmätning i min egen trappa noterade jag måtten 19 & 24, en helt normal trappa fast svängd. Svängen gör experimentet svårare och efter bara en 4-5 testpromenader tycks det omöjligt att få kvinnan att göra om övningen.FSN wrote:Nonsens, helt orealistiskt. Alla vet att två sättsteg + ett insteg = 63cm och inte mer. Här har vi 70cm. Och med steghöjd på 20cm så blir det ett väldigt flåsande i trappan. Allt över 15-16cm är orelistiskt. Och ett insteg på 25cm är löjligt kort. Kjolen måste med andra ord vara betydligt kortare för att ge samma effekt i en svensk trappa.
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Haha!Jesper von Wowern wrote:Nja... måttet i skissen blir väl 65, liiite mycket men nog ok. Efter kontrollmätning i min egen trappa noterade jag måtten 19 & 24, en helt normal trappa fast svängd. Svängen gör experimentet svårare och efter bara en 4-5 testpromenader tycks det omöjligt att få kvinnan att göra om övningen.FSN wrote:Nonsens, helt orealistiskt. Alla vet att två sättsteg + ett insteg = 63cm och inte mer. Här har vi 70cm. Och med steghöjd på 20cm så blir det ett väldigt flåsande i trappan. Allt över 15-16cm är orelistiskt. Och ett insteg på 25cm är löjligt kort. Kjolen måste med andra ord vara betydligt kortare för att ge samma effekt i en svensk trappa.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1345
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: Det är så det hänger ihop !
Kom i håg kvinnans klackhöjd. Ofta missas denna faktor i såna experiment !
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
Who is online
Users browsing this forum: No registered users