Köra 944 turbo på Xbox 360! KÖPTIPS!

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Message
Author
User avatar
osendosen
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2008-04-13 15:14:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Nacka/danvikstull/sthlm
Contact:

Köra 944 turbo på Xbox 360! KÖPTIPS!

#1 Post by osendosen »

Hej fränder!

Jag har haft just denna konsol i 1! hel månad utan att ha en aning om att man kan köpa sig en 951a!!

Spelet heter "Forza2" och är faktiskt RIKTIGT bra. Inget trams med dragrace eller börna gummi, Detta ur ett riktigt bra spel även för oss med viss praktik i ryggsäcken vad gäller bankörning.

Testa själv och kommentera, Spelet finns säkert på pc och andra konsoler men Xboxen har jag testat och det är jätte kul.


Det är okey att vara lite barnslig eller hur?
Att njuta är att köra Porsche!

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

#2 Post by YocaL »

Jag gjorde en kul grejj på Forza2, och det var att jag justerade 951an med samma hjulinställningar som jag har på min bil, ihop med fjäderhårdhet, krängare mm.

O faktist! Det blev riktigt likt. Testa! :)
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
nda
S-Poster
Posts: 117
Joined: 2007-07-19 20:35:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#3 Post by nda »

Så....nu blev man 2500:- fattigare....:-(
Alpinvit 951

PCS# 11201

User avatar
osendosen
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2008-04-13 15:14:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Nacka/danvikstull/sthlm
Contact:

#4 Post by osendosen »

Jag vet! Så otroligt välgjort spel. Jag tävlar med stor framgång mot betydligt "Flashigare" bilar i "Proffesional series i klass B" Med min lätt tunade 951a. Typ samma uppsättning som min riktiga kärra. Jag kan sitta i timmar och bara nöta. Jag var faktiskt och körde gocart för ett tag sedan och kvalade in i A finalen. Tappade första platsen mot en tävlingsförare :shock: (Nu körde vi visserlgen bara hyrcartarna på järfälla banan i sthlm" Han undrade sedan vilken klubb jag tävlade i.... Jag svarade: Ingen och han såg frågande ut. Men jag sa att jag körde Forza på xbox och flinade plus att jag åker endel Porsche.

Han bekräftade det faktum att det är bra träning med racing simulatorer.
Kul tycker jag! :D

Men nda: Varför den hängande läppen? Har du skaffa xboxen med vederbörande spel?
Att njuta är att köra Porsche!

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

#5 Post by YocaL »

Ja, vafan. Då ska man ju inte hänga läpp! :)
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
Millen
Turbo-Poster
Posts: 957
Joined: 2005-09-17 09:43:48
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1987
Location: Trollhättan
Contact:

#6 Post by Millen »

Forza är grymmt! Brukar sitta och nöta med polaren. Skadade som vi är kan man sitta och spela samma bana med samma bilar om och om igen i flera timmar. Vinner alltid racen i början men när han väl fått in sitt flyt så blir det med sällan. :)
Porsche 944 Turbo -87

User avatar
fridsten
Turbo-Poster
Posts: 619
Joined: 2007-06-28 14:35:42
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej
Location: Solna
Contact:

#7 Post by fridsten »

Själv kör jag fortfarande Need for Speed Porsche 2000 på datorn. Det kräver inte så mycket av grafikkortet, så det är kanon att köra på den bärbara. :)

Tyvärr finns där ingen 924 eller 968, men väl 944. Fast min favorit är ändå 911 Carrera RS från 1974.

User avatar
osendosen
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2008-04-13 15:14:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Nacka/danvikstull/sthlm
Contact:

#8 Post by osendosen »

Millen wrote:Forza är grymmt! Brukar sitta och nöta med polaren. Skadade som vi är kan man sitta och spela samma bana med samma bilar om och om igen i flera timmar. Vinner alltid racen i början men när han väl fått in sitt flyt så blir det med sällan. :)
Vilken bana? vilken bil "951 hoppas jag". VIlken är din bästa varvtid på tex nurburgring?

Tänkte att om man vill så kan man ju presentera lite varvtider här så att alla kan se hur nördig man är.

Mission no1: Helt original 951 sätt bästa tiden på nurburgring.
Återkommer med eget resultat inom kort...

Komigen nu nerds! :twisted:
Att njuta är att köra Porsche!

User avatar
osendosen
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2008-04-13 15:14:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Nacka/danvikstull/sthlm
Contact:

#9 Post by osendosen »

Så nu har jag satt en rätt dålig tid faktist på nurburgring. Jag körde en helt orörd porsche 944 turbo (indichrot) såklart, Racet var på Arcade/Exibition.

Tiden blev: 10 min, 15sek, 348 Hundradelar. inget att skryta med men så blev det.

Nu vill jag att någon försöker att matcha den tiden och blåser liv i den här "Nördtråden":)
Att njuta är att köra Porsche!

A Lind
NA-Poster
Posts: 22
Joined: 2007-05-08 14:53:06
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#10 Post by A Lind »

Då jag inte låst upp exhibiton mode på nürburgring än fick jag köra free run istället (samma?).
Tiden togs på första varvet (tror du kan tjäna några sekunder på andra då du får högre fart på rakan) med manuell växellåda, brakelines och abs.

Min tid blev 9 min, 04sek, 261 hundradelar.
[url=http://www.garaget.org/?car=39537]BMW 635 CSi, 1987[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 Turbo, 1980 - Renoveringsfyndet[/url]

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#11 Post by snugge »

kan man inte spara racet och posta det här som nån slags fil? alltså en replay eller nåt?

User avatar
osendosen
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2008-04-13 15:14:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Nacka/danvikstull/sthlm
Contact:

#12 Post by osendosen »

Grattis A Lind! Det var en bra tid. Borde ju vara samma som exhibition. Jag kör utan breakelines men annars samma som du. Andra varvet blir ju naturligtvis snabbare men det är mer sport att ta tiden från stillastående start.

Snugge! Jag vet inte hur man skulle kunna spara ner en replay på en fil men jag håller med om att det vore fränt. Ska kolla med min granne som är duktig på sådant.

Nästa mission kommer snart.... Vi får se om det är någon som vill slåss vidare om 1a platsen. :wink:
Att njuta är att köra Porsche!

A Lind
NA-Poster
Posts: 22
Joined: 2007-05-08 14:53:06
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#13 Post by A Lind »

Aha, du har rullande start i free run men ganska låg fart när du passerar startlinjen. Då är min tid inte riktigt representativ fast jag tycker kanske att man borde sätta tiderna i free run så folk inte behöver låsa upp =).
Får väl ta och stänga av brakelines och sätta en ny tid. Brukar ha det på för att jag inte orkar lära mig bromspunkterna när man byter bil hela tiden =)
[url=http://www.garaget.org/?car=39537]BMW 635 CSi, 1987[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 Turbo, 1980 - Renoveringsfyndet[/url]

User avatar
osendosen
S-Poster
Posts: 168
Joined: 2008-04-13 15:14:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Nacka/danvikstull/sthlm
Contact:

#14 Post by osendosen »

Ok då kör vi free run.
Att njuta är att köra Porsche!

User avatar
T_nick
S2-Poster
Posts: 279
Joined: 2005-11-19 17:14:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden/Luleå
Contact:

#15 Post by T_nick »

Ska se vad man får för tid nu.. återkommer!!!:D
//Niklas H

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users