Det handlar som sagt om vem som köper bilarna.Mr Dezent wrote:Men trots att de sjabblat bort motorsportsarvet och trots modeller som Cayenne och Panamera så kan man inte blunda för att Porsche hela tiden klarat att behålla styrkan i sitt varumärke och ställning som en av världens främsta och mest exklusiva sportbilstillverkare, med kunder som är redo att betala för det.
Då har man, i min mening, fortfarande inte urvattnat sitt varumärke.
Bara för att man säljer massor av bilar betyder det, som sagt, inte att varumärket mår bra. Det är inte så det mäts!
Det du tänker på är ökade marknadsandelar. Och dom blir man bara rik på... Varumärket känar dock inte så mycket på det.
Det är stor skillnad på hårda och mjuka värden när man tittar på hur ett varumärke mår.
Där ger andrahandsvärdet på bilarna en god fingervisning... och andrahandsvärdet talar sitt tydliga språk hos dagens Porschar, tyvärr...
Bobo