Bilen införskaffades i somras av en ren tillfällighet.
Jag har alltid gillat 944an,men av nån anledning så har det aldrig blivit av att jag skaffat någon förrän nu.Vi fick in denna bilen i inbyte på firman av en gentleman som tyckte att det var onödigt att bilen bara stod still
hemma hos honom.Impulsiv som man är så handlade jag av den med en gång,snacka om bra impulsköp

Bilen blev importerad från Tyskland 1999,och enligt serviceboken som började stämplas 2000 så har bilen inte rullat mer än 1000mil tills jag köpte den.Tidigare ägaren hade kört ca 50 mil om året med bilen sen han köpte den 2002 men ändå servat den klockrent 1 gång om året.
Jag har nu kört ca 400 mil med den själv i somras och är jättenöjd med bilen.Bilen ställdes av i oktober och jag började då smida mina små planer om vad som skulle göras under vintern.Var ute på knutstorp i somras och träffade där ett gäng härifrån,och det gjorde att jag blev riktigt sugen på att köra lite bana själv.
Så mina planer baserades på att få en väl fungerande bil både på gata och på bana.
Det som har gjorts hittils under vintern är:
Bilen har fått ny lack i originalfärg LB7V Graphit metallic (den tidigare färgen var inte original).
Bilen på en fotosession i sommras i icke originalkulör:

Bilen i hopsättning efter lack:

PÅ väghållningsfronten har jag monterat Jons bussningskit i framvagnen.
Jag kan varmt rekommendera denna satsen,det blir en helt annan bil att köra,åt det positiva hållet.

Sen var jag iväg och köpte en MSD 6AL tändbox av Pär Hylander,och även den har nu hittat sin plats i bilen,tillsammans
med Halostift (Tack Pär,den funkar kanon).MSD Tändspole ska också införskaffas.
Även ett Chip optimerat för 98 octan är beställt av Fekzen.

Cobra Monaco Fia godkänd stol har hittat in på förarplatsen,
letar nu efter en svart stol att ha på passagerarplatsen,alt överdrag som sitter snyggt.Och som ni ser har även en Jon spak har hittat in i bilen

Kommande:
Andra fälgar måste införskaffas,Design 90 fälgarna sitter ju inte särskilt snyggt i hjulhusen på min bil eftersom det är helt fel ET på dom.Så fort andra fälgar sitter på plats så uppdaterar jag med foto här.
Eventuellt en halvbur,men det är inte säkert att det blir nu i vinter.
Sen ska jag fixa till fjädrar och stötdämpare,men det får nog också lugna sig lite med tanke på ekonomin för
tillfället,man har ju redan slängt iväg lite väl mycket pengar i vinter.Kom gärna med lite tips på bra men ekonomiska lösningar
som man kanske kan använda sig av sålänge tills ekonomin tillåter nåt bättre.
Och till slut,såhär står bilen just nu på jobb efter kvällen mekande:

Mvh
Mogge