Jag köpte den av Mats Jacobsson här på forumet, och hämtade hem den från Linköping med biltrailer. Två anledningar till att jag köpte just den här bilen var dels att det följde med en 931 i delar (förutom motorn) på köpet, dels att den är ombyggd med 944-skärmar, vilket jag (och speciellt min sambo) tycker är mycket snyggare. Det var många lådor och lösa delar som skulle med, så både dragbilen och Porschen blev proppfulla. Trots att vi lastade en del grejer vid sidan om bilen på trailern fick jag lämna kvar huv, bakaxel och en uppsättning hjul, men vi tog oss hem till slut och allt fick plats i garaget.
Det är lite att fixa på bilen och den är inte besiktad. Den startade och gick på tre cylindrar innan vi lastade den på trailern, men här hemma vill den inte starta alls. Bromsarna behöver också ses över eftersom den har stått länge. Inredningen är inte så fin, och tanken är att jag ska försöka klä om stolarna med nytt tyg.
Jag har inte mekat så mycket tidigare, men tanken är att jag ska lära mig. Förhoppningsvis med lite hjälp från forumet!