Nackdelen var väll att det nu helt plötsligt blev så långt till allting...

Bilen importerades av mig själv från Tyskland, Trier.
Efter en hel massa kontakter med dåvarande ägaren via telefon, mail & fax så gjorde jag en vild chansning och köpte en enkel biljett med natt-tåget.
Följande eftermiddag styrde jag hemmåt i 944:an!

Det var dock inte helt utan problem,
Det regnade av och till under merparten av resan och vindrutetorkarna fungerade inte!
Var nog inne på 50 mackar och tvättade rutan..
Tidigare ägaren körde aldrig i regn så det var nog brist på motion.
THE CAR:
Modell: 944 S2 -91
Färg: Guards red
Miltal: Drygt 16000 mil
Exteriör:
* Targa.
* Liten framskylt
* 17" OZ racing 9 och 10".
* Lackerad vinge.
* Frontläpp från Sandén
* Rensad från dekaler och emblem bak
* 968 speglar (ligger dock fortfarande i garaget)
* Märkta rutor.
Interiör:
* Svart helskinn.
* Någon slags trä-ratt med Porsche vapnet (skall bytas men har fortfarande inte blivit av, har ju inte haft bilen mer än knappt 4 år

* Dekorpaneler i svart pianolack
* Kromringar runt instrumenten
* Custom alu-växelspaksknopp från Jon.
* Kenwood flip-front mp3.
* Reservhjul ersatt med fet bas högtalare (gjort av förre ägaren).
Motor och drivlina:
Allting orginal.
Planerat:
* Renovera fälgarna.
* Förbättra väghållningen lite grann.
* 968 handtag (någon som har tipps på bra inköps ställe?)
* Vita blinkers fram & bak.
* Städa upp i motor rummet.
/Tobbe