Hej!
Enligt annons på blocket så har denna modell en 2,5L maskin med 16V. Passar en sådan topp på en 2,5L 8V? Eller är det så att det skall vara en 2,7l på den i annonsen?
http://www.blocket.se/vi/7674772.htm?ca=1_3_s
8V till 16V?
-
- Turbo-Poster
- Posts: 470
- Joined: 2004-11-02 09:18:48
- Bilmodell: 944
- Location: Göteborg/Norrköping
- Contact:
8V till 16V?
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!
Motto: Keep it Basic!
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är en 2.5l motor i 'S' och den toppen passar på 2.5l 8v.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lasse
- Turbo-Poster
- Posts: 611
- Joined: 2004-05-06 10:29:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1991
- Location: Strövelstorp
- Contact:
- Chevalier
- Carrera-Poster
- Posts: 336
- Joined: 2004-11-12 10:37:41
- Bilmodell: 968 -92
- Location: Malmö
- Contact:
Citat från aftonbladet:
"1989 försvinner 924 från marknaden vilket gör 944 till instegsmodell. Bilen blir inte sämre för det - tvärtom. Motorvolymen ökas till 2,7 liter och 165 hk med katalysator."
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... 60503.html
"1989 försvinner 924 från marknaden vilket gör 944 till instegsmodell. Bilen blir inte sämre för det - tvärtom. Motorvolymen ökas till 2,7 liter och 165 hk med katalysator."
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... 60503.html
-
- Turbo-Poster
- Posts: 470
- Joined: 2004-11-02 09:18:48
- Bilmodell: 944
- Location: Göteborg/Norrköping
- Contact:
Gurra>
Menar du att det finns ett ljus i tunnerln för lite mer HP i min 83:a? Eller är det inte så "bult on" som det låter. Förstår ju att man måste lösa problemet med drivningen till "kammarna" för att få det att funka, men är det något som går att lösa med befintliga porschedelar eller är det helt käpprätt åt vänster omöjligt? Håller i tummen för att det går!!
Kan förstå att många tycker att det verkar idiotiskt at lägga ner tid på en gammal sugis. Men jag gillar charmen med den gamla inredningen och all dess enkelhet som den har, inget krimskrams som servo, abs, ac m.m. Dock så har den elhissar.
Menar du att det finns ett ljus i tunnerln för lite mer HP i min 83:a? Eller är det inte så "bult on" som det låter. Förstår ju att man måste lösa problemet med drivningen till "kammarna" för att få det att funka, men är det något som går att lösa med befintliga porschedelar eller är det helt käpprätt åt vänster omöjligt? Håller i tummen för att det går!!
Kan förstå att många tycker att det verkar idiotiskt at lägga ner tid på en gammal sugis. Men jag gillar charmen med den gamla inredningen och all dess enkelhet som den har, inget krimskrams som servo, abs, ac m.m. Dock så har den elhissar.
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!
Motto: Keep it Basic!
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är kedja kammarna sinsemellan så drivningen påverkas inte så drastiskt uteifrån sett. Dock är det annat insug etc.etc. Det brukar vara ont om begagnade S-motorer och delar liggandes. Det enklaste alternativet är nog att hitta en begagnad S2-motor (även de dyra dock) och stoppa i.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 470
- Joined: 2004-11-02 09:18:48
- Bilmodell: 944
- Location: Göteborg/Norrköping
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users