Verkstad i Stockholm?
- Rontan
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Verkstad i Stockholm?
Jag har hittat en fin utbyttes sufflet med ställning som jag tänkte sätta på min 968 cab, men jag hittar ingen som kan byta den åt mig.
K3 gör det inte, inte heller bilskräddarna i Solna och alfa bilklädsel har semesterstängt.
Har hört om någon Porscheverkstad på Ekerö, någon som känner till den?
Finns det fler i Sthlmområdet med omnejd?
K3 gör det inte, inte heller bilskräddarna i Solna och alfa bilklädsel har semesterstängt.
Har hört om någon Porscheverkstad på Ekerö, någon som känner till den?
Finns det fler i Sthlmområdet med omnejd?
Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
- patand
- Moderator & Raceputte
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
Är det svårt att byta själv? Vad händer med din gamla cab, något som går att rädd/återanvända? Vore kanske intressant att se hur pass den passar på våran ombyggda 924...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Rontan
- S-Poster
Det verkar inte så svårt att byta själv när man kollar på utbytes caben som jag shoppade idag, men man är väl lite feg att det ska bli galet.patand wrote:Är det svårt att byta själv? Vad händer med din gamla cab, något som går att rädd/återanvända? Vore kanske intressant att se hur pass den passar på våran ombyggda 924...
Den gamla caben vart lite sne när den stängdes iförra veckan på Österlen, så man får ett litet glapp mellan ena sidofönstret och taklisten.
Det finns en liten spricka (ca 1,5 cm) vid sömmen på plastrutan.
Men det är väl inge större fel på den men jag tänkte att det blir lätt att hitta någon som kunde byta hela ställningen , imed att jag hittade en fin begagnad cab med ställning.
Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
- skillz
- Turbo-Poster
Det är int så svårt att byta själv kan jag ju säga
Hade en bmw cab som jag bytte på helt själv. Enda som kan bli problem är att om man ska fälla ner den och shimsen inte sitter rätt.. Om det nu finns det på din dvs. Det är enkelt att byta hur som helst.

The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Rontan
- S-Poster
- skillz
- Turbo-Poster
Rontan wrote:Pratade med Lindvall bil, dom kunde byta caben trodde de, men det skulle ta mellan 25-40 arbetstimmar.
Ska man våga skruva lite själv, det kan värsta fall bara bli garanterat nercabbat!
25-40 arbetstimmar?!?! Låter helt sjukt långt. Jag böt 2 cabställningar på under 1 timme. Dock som sagt på bmw e30. Men detta borde vara lika enkelt. Det sitter ju fast enligt samma princip.
Jag skulle garanterat börja skruva själv om jag inte hittade någon rimlig verkstad.
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
- Rontan
- S-Poster
Fick en tanke om man skulle skruva lite själv, ska man köra ner cabben i botten eller bara nästan eller ha den helt stängd? Kan vara bra att veta innan man börjar "operera".skillz wrote:Rontan wrote:Pratade med Lindvall bil, dom kunde byta caben trodde de, men det skulle ta mellan 25-40 arbetstimmar.
Ska man våga skruva lite själv, det kan värsta fall bara bli garanterat nercabbat!
25-40 arbetstimmar?!?! Låter helt sjukt långt. Jag böt 2 cabställningar på under 1 timme. Dock som sagt på bmw e30. Men detta borde vara lika enkelt. Det sitter ju fast enligt samma princip.
Jag skulle garanterat börja skruva själv om jag inte hittade någon rimlig verkstad.
Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
- GLi
- S-Poster
Cab-mekande i Stockholm
Hej,
Jag fick min cab bytt på en tidigare VW hos LH Bil & Båtinredningar i Västberga. De gjorde ett kanonbra jobb och har anstäniga priser.
länk till deras hemsida: www.bilinredning.se
Jag fick min cab bytt på en tidigare VW hos LH Bil & Båtinredningar i Västberga. De gjorde ett kanonbra jobb och har anstäniga priser.
- skillz
- Turbo-Poster
Jag gjorde så att jag har den öppen i framkant ovanför vindrutan en bit så man kan komma åt diverse skruvar och bultar. Men det beror ju helt på vart bultarna sitter. Skulle vara kul att se hur din sitter så man själv kan få sig en helhet om det går att skruva själv eller inte så att sägaRontan wrote:Fick en tanke om man skulle skruva lite själv, ska man köra ner cabben i botten eller bara nästan eller ha den helt stängd? Kan vara bra att veta innan man börjar "operera".skillz wrote:

- BNTS
- S-Poster
Det finns en verkstadshandbok för cabben oxå, ett tillägg till den handboken som finns att ladda ner (kommer inte ihåg adressen). Vet inte om det står hur man byter, men det står hur man justerar den iaf.
Skall kolla om jag har den på jobbetdatorn, vet att jag har det utskriven så den borde finnas på endera datorn.
Borde inte vara så svårt, särskilt om du får tag på handboken.
/Niclas
Skall kolla om jag har den på jobbetdatorn, vet att jag har det utskriven så den borde finnas på endera datorn.
/Niclas
Niclas
PCS 9748
Boxster S -08 Aprilia Caponord 1200 -13
Ex:BMW 740i -99, BMW F800S -07, BMW HP2 Sport -09, BMW 330 Ci -02, BMW 328iC -96, Citroën BX 16V -90, Opel rekord, BMW 318iT-92
PCS 9748
Boxster S -08 Aprilia Caponord 1200 -13
Ex:BMW 740i -99, BMW F800S -07, BMW HP2 Sport -09, BMW 330 Ci -02, BMW 328iC -96, Citroën BX 16V -90, Opel rekord, BMW 318iT-92
- Rontan
- S-Poster
Re: Cab-mekande i Stockholm
GLi wrote:Hej,
Ringde dom igår och de kunde kika på det men, de stängde för semester igår.

Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
- Rontan
- S-Poster
Låter intressant, skulle kännas tryggt att ha någonting att gå efter.BNTS wrote:Det finns en verkstadshandbok för cabben oxå, ett tillägg till den handboken som finns att ladda ner (kommer inte ihåg adressen). Vet inte om det står hur man byter, men det står hur man justerar den iaf.
/Niclas
Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
- Rontan
- S-Poster
Kom förbi Huddinge om du är ute och glider så får du kika lite.skillz wrote:Jag gjorde så att jag har den öppen i framkant ovanför vindrutan en bit så man kan komma åt diverse skruvar och bultar. Men det beror ju helt på vart bultarna sitter. Skulle vara kul att se hur din sitter så man själv kan få sig en helhet om det går att skruva själv eller inte så att sägaRontan wrote: Fick en tanke om man skulle skruva lite själv, ska man köra ner cabben i botten eller bara nästan eller ha den helt stängd? Kan vara bra att veta innan man börjar "operera".
rontan@hotmail.com
Ronnie "Rontan"
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
Porsche 996 Cab -99
Volvo XC70 -04
PCS 5449
- BNTS
- S-Poster