Hallå grabbs!!
Skall byta ut orginal kringlan i min 951:a till förmån för något greppvänligare! Helst i svart mocka!
Har lite funderingar ang navet längd, och rattens djup!!
Ni som har bytt, har ni koll på vad som funkar bäst!
Har kollat på OMP och Luisi.
Tips & råd mottages gärna!!
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
Highway wrote:Jag har köpt en likadan ratt som Anders fast i mocka samt ett par snygga handskar
Jag har faktiskt mocka jag med för han tog hem "fel" åt mej..fast det sörjer jag inte ett dugg för greppet med mockahandskar är helt suveränt på bana
Och den har inte blivit sliten som jag trodde i inlägget lite längre upp ..men jag använder ju handskarna jämt å andra sidan
Highway wrote:Jag har köpt en likadan ratt som Anders fast i mocka samt ett par snygga handskar
Jag har faktiskt mocka jag med för han tog hem "fel" åt mej..fast det sörjer jag inte ett dugg för greppet med mockahandskar är helt suveränt på bana
Och den har inte blivit sliten som jag trodde i inlägget lite längre upp ..men jag använder ju handskarna jämt å andra sidan
Kör du med handskarna på även till banan? Tänk att bli stoppad av farbro blå med hanskarna på undra vad han skulle tänka då när hjälmen ligger i passagerarsätet
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Highway wrote:Kör du med handskarna på även till banan? Tänk att bli stoppad av farbro blå med hanskarna på undra vad han skulle tänka då när hjälmen ligger i passagerarsätet
Har två rattar till Turbon som passar på snap-off navet... på vägen till banan och vid körning hemikring kommer jag använda den "vanliga" läderratten... vid körning på bana kommer jag använda mockaratten och mina OMP handskar... så ser iaf planen ut, har ju inte hunnit med någon säsong ännu...
Highway wrote: Kör du med handskarna på även till banan? Tänk att bli stoppad av farbro blå med hanskarna på undra vad han skulle tänka då när hjälmen ligger i passagerarsätet
Yepp!!..annars blir väl mockaratten blanksliten rätt fort tror jag!
Har ännu inte blivit stoppad med hanskarna på men det kommer väl
Highway wrote:Kör du med handskarna på även till banan? Tänk att bli stoppad av farbro blå med hanskarna på undra vad han skulle tänka då när hjälmen ligger i passagerarsätet
Undrar vad de blåa farbröderna och tanterna tänker när även hjälmen sitter på... som jag tror att Pär har ibland pga (o)ljudet i bilen... (eller var det någon annan som skrev att de gjort så? I så fall ber jag om ursäkt Pär!)
Anders Larsson wrote:
Har ännu inte blivit stoppad med hanskarna på men det kommer väl
Jag ser tidningsrubrikerna framför mig; "Tävlingskörde med Porsche på väg till motorbanan"
Hm...senast var jag 40min försenad på väg till banmöte på Gelleråsen pga. att jag lyckades bryta ena backspegeln lite bakåt när jag passerade bilen i garaget så den hoppade isär med efterföljande panikmek och uppskruvat körtempo.
Dåå hade det var ett bra tillfälle för farbror blå att svinga den otäcka stopspaden inne i dom öde Närkeskogarna