Det är på 968;an det ska justeras men jag har för mig att det ser likadant ut på en 944.
Om det är trångt någonstans i världen så är det där (Framme vid stolen). Till råga på allt så är justermuttern rund ! Är den nån som har några enkla tips som man kan ta till sig när man brottas med handbromsen ...
I värsta fall så måste jag skruva vid bakhjulen oxå... har för mig att det var ett rent helvete på S2;an ...
Vad har bilprovningen för krav på handbromsen? Ska dit i övermorgon.
Det gör det MYCKET enklare att komma åt att justera. På 924 så är det väldigt enkelt att ta ut stolen så det är helt klart ett snabbare alternativ än att ha den kvar, på 968 vet jag inte om det är lika enkelt (kanske en hel del el kopplat till stolen osv?) men värt att kolla upp är det nog iaf.
Indischrot wrote:Har för mig att det inte spelar så stor roll hur det tar bara bilen klarar 15 graders lutning.
Min tog bara på ena hjulet och det var ok.
En för mig viktig detalj är om handbromsen ska klara att hålla kvar bilen i 15° eller ska klara att stanna den, ngn uppfattning om det?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite