Ta bort DME och KCR vid uppdatering till Nira

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Shrimpen
S-Poster
Posts: 117
Joined: 2008-10-21 19:08:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Upplands Väsby
Contact:

Ta bort DME och KCR vid uppdatering till Nira

#1 Post by Shrimpen »

Ska man ta bort originalstyrboxarna om man byter motorstyrsystem till ex. Nira.
Vad händer med instrumenten. Funkar dom utan styrboxarna?

Mvh
Anders
944 Turbo -86

The shrimp who believe he is a hummer

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Japp!

Det enda som inte fungerar i instrumenthuset är laddtrycksmätaren.

Jag löste detta genom att byta varvräknaren från en S2:a som saknar den lilla laddtrycksmätaren.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

eckan
S-Poster
Posts: 145
Joined: 2008-05-23 01:03:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Köping
Contact:

#3 Post by eckan »

Borde inte laddtrycksmätaren gå att styra via en pwm utgång i sprutet? Någon som vet vad org mätaren får för typ av signal?

Mvh//Eckan
Erik Malmström
Köping

Porsche 951 -88 375WHP

Portar, Flödar, MIRA-Fräsning av topplock.

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Sv: Re:

#4 Post by Erol »

eckan wrote:Borde inte laddtrycksmätaren gå att styra via en pwm utgång i sprutet? Någon som vet vad org mätaren får för typ av signal?

Mvh//Eckan
Går säkert för den kunnige. Det är ju en elektrisk mätare i instrumentet.

Bara att läsa elschema och börja mäta ;)


/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users