Håller på att byta orginal bussningar mot superflex på mina gamla plåtbärarmar och stötte på en närmast pinsam fråga. Slet som en besatt för att få bort den bakre av främre länkarmens bussningar men fick kapitulera och skar bort eländet till slut. MEN, när jag såg den nya bussningen och hur litet hål det var på den så fick jag en tankeställare. Hålet ser lite litet ut för att gå på länkarmen...
Är det månne så att orginalbussningen består av en gummidel och en metalldel och att metallen isf är pressad på länkarmen? Alltså: Har jag bara tagit bort en del av bussningen eller är jag klar (Se bild nedan)?
Jag kollade i PET6 och där beskrivs bussningen som rubber och den sitter i bärarmen och sedan ett metal klip som sitter över in i karossen... alltså bussningne säljs som EN del... om den sedan är gjord i metall och gummi det ser jag inte.
Jag kollade på en NA -85
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Mina nya bussningar passa mycket bättre sedan jag tagit bort plåtbiten också. Jag var också i samma läge och försökte först pressa på nya bussningar ovanpå plåtbiten men utan framgång, då tog jag bort den och sedan passa det som hand i handsken. Dvs bara lätt våld kräves.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Kan också infoga att plåtbiten satt bra fast! Den ena värmde jag bort med gassvets och den andra la jag ett fint snitt i med vinkelslipen så jag kunde få den att spricka.
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Ja, då får man nog ta på sig hårdhandskarna och gå in i rond 2 mot bärarmen då. Tur att jag köpte ett skruvstäd idag, har redan haft mycket nytta av det och mer lär det ju bli...
Stod och funderade på om jag skulle kunna ta den med vinkelslip om den nu skulle bort men jag bedömde risken att gå för djupt som närmast total, brukar alltid klanta mig när det gäller att ta det lugnt . Provar med värme först tror jag.
Bara en kort uppföljning: Tog min kära "Dremel-kopia" från Clas O och skar ett litet snitt, gick hur fint som helst. Blev något lite för djupt på några ställen men det blev i princip bara lackskador.
Nu ska det bara stålborstas och målas så blir det som nytt sedan!