Ok nu har jag forskat lite i detta, och jag tror det är som såhär:
I början fanns det 2 olika typer av pumpar, den ena var anpassad för turbon och hade en öppen anslutning som var tänkt för kylningen till turbon.
Sen fanns det en pump som var tänkt för NA fram till 89 (då S2an kom ut) och den var pluggad redan i själva pumpen.
Efter 89 kom det ut en modifierad pump med bl a. större drivhjul för remmen och störrelöprulle.
Denna pump användes till samtliga modeller oavsett turbo eller inte, på turbon gick som vanligt denna anslutningen till turbon medans på S2an (och även 968an) gick denna till vattentanken i form av en extra luftning (detta är jag osäker på).
Dock har dessa pumpar även användts på äldre modeller när de gamla pumparna behövde bytas,
men då var man tvungen att plugga denna utgång.
Och då tror jag nån av de förra ägarna har misstolkat detta och monterat en plugg på min bil vilket säkert är en av anledningen till mitt problem.
Blir spännande att se vad som händer när jag är klar och vrider på nyckeln.
.. Hoppas detta kan vara till hjälp för nån mer där ute.