Larmet har levt lite eget liv och igår började det tuta och jag fick inte bilen till att larma av så jag tröttnade och tog bort minus polen och började bygla om larmet vid passagerar platsen enligt clarks garage instruktioner dock med ändringen att jag byglade mellan ettan ochtrean istället för ett fyra. Det sistnämnda funkar inget bra på dom nyare bilarna med kabel brand som följd enligt vad jag läst mig fram till.
Larmet har inte tutat sedan dess men den startade inte, startmotor gick runt men död förövrigt.(byglade också bränslepumps relät men den tände inte iallafall) Testade lite olika byglingar men inget funkade, försökte då återställa allt som det vart från början och råkade då få kabel ett och två på den lilla kontakten att röra vid varandra och ett kort ensamt tur kom från larmet.
Nu när jag försöker starta så går inte startmotorn alls men displayen lyser upp osv.
Stänger larmet både pump, tändning och start motor eller har jag verkligen lyckats döda motorn?
Om någon är runt falkenberg och har tråkigt och känner sig hjälpsamma så är ni välkomna på besök

EDIT: Ber om ursäkt för alla konstiga formuleringar och stavfel, min telefon har lite egna ideer om vad jag vill skriva.
EDIT: Löst, kabel under säkringsboxen som lossnat.