Plocka ner transaxel.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
claves
Addict
Posts: 2272
Joined: 2004-03-29 20:44:32
Bilmodell: Porsche 951 CS
Årsmodell: 1991
Location: Malmö
Contact:

Plocka ner transaxel.

#1 Post by claves »

Undrar om man måste sänka bakvagnen för att ta loss transaxelröret.

Anledningen till frågan är att 91 års model inte har de krokar som hakar in i torsionshuset/bakvagnen.

(Hur går man till väga när man byter koppling? Sänker man bakvagnen då med?)

Någon med erfarehet av detta?

/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Plocka ner transaxel.

#2 Post by Erol »

Rätt säker på att du måste sänka/ta ner bakvagnen om du
ska ta ner transaxelröret.

När du byter koppling så behöver du inte ta ner transaxelröret
utan man tar endast ner lådan, sen går det att skjuta tillbaka
transaxelröret så att splinsen går ur kopplingslamellen.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users