Det är en 944, även om motorn är
bytt, vilket det finns flera liknande
byggen att beskåda på detta forum.
/ Erol
Sent from my X10i
Det kanske bara är jag, men att stoppa in en audi 5a, volvo 5a eller liknande i en 944 förstör charmen och allt omkring.
I mitt tycke ska man hålla sig till samma märke när det gäller kaross och motor.
Jag kan hålla med dig till viss del, i början tyckte jag det var att häda att byta till en annan motor men allt eftersom man trimmar bilen så kommer man fram till att det finns så mycke bättre motorer att utgå ifrån o att det är intressant med seriöst byggda bilar med nya lösningar o ideer
För en annan hade det varit mycke billigare o trimvänligare att byta till en audi 5:a för länge sen
+ att det är ju så mycke skönare ljud i en 5:a eller en 6:a, 944 låter ju inge vidare tycker jag tyvärr......
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
En 944 utan turbo är juh inte speciellt upphetsande eller ovanlig eller speciell på något sätt.
Att byta motor till nånting skoj som går att vässa rejält osv. är bara rätt.
Säga vad man vill men en motor utan turbo från mitten av 80 talet till en turbofemma i aluminium i modernt stuk kan väl itne vara fel nånstans ?
maverick wrote:
Det kanske bara är jag, men att stoppa in en audi 5a, volvo 5a eller liknande i en 944 förstör charmen och allt omkring.
I mitt tycke ska man hålla sig till samma märke när det gäller kaross och motor.
Volvofemman (en trevlig motor, förresten) är väl delvis utvecklad av Porsche, så den är ju ganska rätt i alla fall.
Visst är modularotorn Porscheutvecklad, men det blir svårare att försvara Volvo-ok och styrväxel. Bromsskivorna kommer från kusinen Skoda En riktig bastard med andra ord.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche