Det vita plastmunstycket till luftkylningen av generatorn var sprucket. PET-nummer 047 903 199. Utzon.se har inte delen i sin webbshop och den ger inga sökresultat på http://www.porsche.com/germany/accessor ... fault.ashx.
Orutinerat nog utgick vi från att det nya dörrstoppet (PET 944 537 609 00) vi beställde från utzon.se skulle innehålla den gjutna(?) fästplattan i dörrkarmen. I vårt fall är det just denna fästplatta som gått sönder. Godset har helt enkelt spruckit. Nåväl - ett nytt dörrstopp kostade inga större pengar och kan kanske behöva bytas ändå. Men - dessa fästplattor verkar vara lite luriga. I PET tycks det finnas två versioner. 477 809 653 som är lika på båda sidor. Sedan 477 809 619 för vänster och 477 809 620 för höger. Inga ledande årtalsangivelser. Porsches orignaldelsprislista listar dessa produktnummer utom det sista, det för höger sida?! Vidare saknar jag uppgifter om fästskruvarna - vilka inte tycks listas i PET.
Är vi helt blinda då vi inte kan hitta någon kontakt för motorutrymmesbelysningen? Förväntade mig en brytare liknande den i dörrarna - men icke... Orsak till undran - lampan lyser inte. Ja, den är hel.

Förra ägaren bytte batteri. Till ett som är uppenbart för stort (för batteriskyddet). Kan något specifikt batteri rekommenderas?
En skyddande gummislang kring bränsleledningen från bränslefiltret är torr, spröd och illa sprucken. Vore finfint att byta ut en mot en ny snygg och hel vid bytet av bränslefiltret framöver. Men - jag går helt bet på att hitta PET-numret för denna...
Några ideér kring detta?
Självklart är vi intresserade av att köpa både luftintagsmunstycket och fästplattorna för dörrstoppen om någon mot förmodan skulle ha ett överskott av sådana.