Dags att ta ut 994:a-87:a för säsongen. stått insnöad i garage i 2 mån. Jag kan inte så mkt om varken 944:a eller bilar i allmänhet men köpte den för att köra lite under sommar/vår. Fick lite tips på fel tidigare då min bil under hösten bara startade slumpis typ vart 5:e dag. När den väl startade gick den iallafall men nu ser dilemmat ut som följer: (dvs lite annorlunda fel än tidigare)
Först stendöd, startmotorn går runt men kommer inte igång, finns ström (nyladdat batt) men startar sen plötsligt på typ vart 20:e nyckelvrid, svarar bra på gas, kan varva ur den men sen efter ca 5-10 sek dör den och så får jag börja om
DME relä eller annat förslag? Ngt jag kan byta själv?
Bra ärlig meck i sthlm som kan fixa saker som ovan?
STOOOORT tack för svar!!
Lite strul, dme relä?
-
- S-Poster
Lite strul, dme relä?
mint condition..snart
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Re: Lite strul, dme relä?
Skulle spontant gissa på att någon av databoxarna gjort sitt. Om DME reläet strular så brukar
motarnfortsätta gå om den startar...
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
-
- S-Poster
Lindvall på ekerö har precis bytt styrbox åt mig men så det tycktes inte vara felet. Ok, jag hade hoppats på dme relä. Bränsletrycksregulatorn då??Erol wrote:Skulle spontant gissa på att någon av databoxarna gjort sitt. Om DME reläet strular så brukar
/ Erol
mint condition..snart
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Vilken av boxarna har han bytt? Bränsle eller tändning?AndreasB wrote:Lindvall på ekerö har precis bytt styrbox åt mig men så det tycktes inte vara felet. Ok, jag hade hoppats på dme relä. Bränsletrycksregulatorn då??
Har du gnista?
Går soppapumpen?
DME-reläet är lätt att utesluta, går att bygla ihop 3 av stiften så ska bilen gå, kommer
inte ihåg vilka så här på rak arm, men om du söker så skall du hitta svaret här på
forumet. Om inte så kan jag kolla upp det undr morgondagen.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
-
- S-Poster
Tack för hjälp.
Jag kör/rullar den till Lindvall i påsk. han får fixa det , han har koll
Jag kör/rullar den till Lindvall i påsk. han får fixa det , han har koll

mint condition..snart
-
- S-Poster
Nu tycks bilen funka igen, utan att jag gjort någonting åt det. ?????? Kört hela dagen och går SOM EN KLOCKA! Låter bara så bra i motor o låda. !!
Startar utan problem

mint condition..snart