Vad tycker boxen om att man sätter en annan styrning till laddtrycket och kopplar bort boxens styrning. Behöver man ha kvar tacktventilen inkopplad så att boxen vet att den finns där eller kan man bara koppla loss den och ta bort den.
/Johan
Laddtrycks styrning
-
- S-Poster
- Posts: 96
- Joined: 2010-02-05 20:27:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmö
- Contact:
Laddtrycks styrning
951 -89
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Laddtrycks styrning
jag kör med ebc o urkopplad taktventil.
Men du kan inte ladda hur mycke som helst om du inte har omprogrammerade chip.
Dock tar du bort en säkerhets grej, för om bilen känner av att den inte mår bra så ska den kunna strypa laddtrycket o det gör den inte om du tagit bort taktventilen(bara så att du vet det).
Men du kan inte ladda hur mycke som helst om du inte har omprogrammerade chip.
Dock tar du bort en säkerhets grej, för om bilen känner av att den inte mår bra så ska den kunna strypa laddtrycket o det gör den inte om du tagit bort taktventilen(bara så att du vet det).
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Laddtrycks styrning
Även jag har plockat bort original taktventil och bytt till en eftermarknadspryl. En greddy profec B Spec II, fungerar bra men är inte closed loop... Köpte jag en i dagsläget skulle jag satsa på en closed loop...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users