Laddtrycks styrning

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
johan_f
S-Poster
Posts: 96
Joined: 2010-02-05 20:27:28
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Malmö
Contact:

Laddtrycks styrning

#1 Post by johan_f »

Vad tycker boxen om att man sätter en annan styrning till laddtrycket och kopplar bort boxens styrning. Behöver man ha kvar tacktventilen inkopplad så att boxen vet att den finns där eller kan man bara koppla loss den och ta bort den.

/Johan
951 -89

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Laddtrycks styrning

#2 Post by DLS »

jag kör med ebc o urkopplad taktventil.
Men du kan inte ladda hur mycke som helst om du inte har omprogrammerade chip.
Dock tar du bort en säkerhets grej, för om bilen känner av att den inte mår bra så ska den kunna strypa laddtrycket o det gör den inte om du tagit bort taktventilen(bara så att du vet det).
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

newkie
Carrera-Poster
Posts: 335
Joined: 2009-11-25 07:48:52
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1989
Contact:

Re: Laddtrycks styrning

#3 Post by newkie »

Även jag har plockat bort original taktventil och bytt till en eftermarknadspryl. En greddy profec B Spec II, fungerar bra men är inte closed loop... Köpte jag en i dagsläget skulle jag satsa på en closed loop...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users