Såg att "Coffe table"-boken om Porsche är på bokrean för 99:- nu. Jag har sneglat på den flera gånger, men har tyckt det kändes lite nördigt, speciellt för 250:- som den kostar normalt!! Men nu för 99 spänn är det ju brottsligt att INTE köpa den...
Den boken innehåller mängder med faktafel, och en del riktigt grova sådana om jag minns rätt. Men det är rätt bra bilder i den, eller? Så den kan ju vara värd 99 spänn om så bara för bilderna.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Sjösgärd wrote:Den boken innehåller mängder med faktafel, och en del riktigt grova sådana om jag minns rätt. Men det är rätt bra bilder i den, eller? Så den kan ju vara värd 99 spänn om så bara för bilderna.
Japp, fylld med fel och brister!
Jag har dock 2 ex av denna
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
jag har oxå den, som Sjösgärd skriver så har den enormt mycket fakta fel, så jag har inte ens den framme, det finns en bok som heter "The Porsche 924/944 book" av Peter Morgan, som är mycket bra... den ligger framme
Sjösgärd wrote:Den boken innehåller mängder med faktafel, och en del riktigt grova sådana om jag minns rätt. Men det är rätt bra bilder i den, eller? Så den kan ju vara värd 99 spänn om så bara för bilderna.
Japp, fylld med fel och brister!
Jag har dock 2 ex av denna
/ Erol
Jag har nöjt mig med att bara köpa ett exemplar.
Edit: Beställde denna bok från Amazon UK idag: http://tinyurl.com/yzmzymr" onclick="window.open(this.href);return false; (Porsche 944 and 968 (1981-1995) Ultimate Buyer's Guide)
Tycker att Peter Morgans böcker är bra, och även om jag misstänker att det bara är en något omarbetad version av en tidigare bok så är jag rätt nyfiken på den.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Bor ihop med Nia, 944 N/A -84
Ringenvarv: 300 + IRL, allt för många i sim.
Ruggigt insatt i brandskydd av alla de slag
[color=#0000BF]www.sbaassistans.se[/color]
Fick boken som julklapp av min fru. Räknar det ännu som en av hennes större kärleksförklaringar till mig . Men visst skall man ta den med en nypa salt. Språket är otroligt naivt o barnsligt o gör att man tappar förtroende för den. Fina bilder dock.