hej, tillbaka med nya frågor..... 924:an hade 24 splines fram till motorbytet (2.5 liter), då det blev 23 splines. är det någon som vet hur det är med 944, är det samma transaxel från tidga till sena modeller. anledningen till frågan är att jag behöver veta om lamellcentrum från "moderna" v.a.g bilar passar på en 944 transaxel.
mvh blom
transaxel 2......
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2009-07-27 15:53:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerbotten
- Contact:
transaxel 2......
Det är aldrig för sent att ge upp!
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
hej kolla runt lite i sökmotorn tror just det ämnet har varit på tapeten tidigare vilka ersättningsmöjligheter det finns
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2009-07-27 15:53:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerbotten
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Så vitt jag vet ser transaxeln i motoränden lika ut för 924 Turbo, 924S och alla 944 modeller.
I bakändan skiljer sig transaxlen beroende på om bilen har G31 eller Audi växellåda. Dvs alla 944 modeller och 924S torde ha likadana transaxlar. Så vida inte transaxlen för t.ex turbomodellen hade en grövre axel pga högre effekt och moment men i anslutning mot motor och växellåda skall det vara samma iaf så vitt jag vet.
Ger absolut inga garantier för att jag har rätt i ovan påståenden...
I bakändan skiljer sig transaxlen beroende på om bilen har G31 eller Audi växellåda. Dvs alla 944 modeller och 924S torde ha likadana transaxlar. Så vida inte transaxlen för t.ex turbomodellen hade en grövre axel pga högre effekt och moment men i anslutning mot motor och växellåda skall det vara samma iaf så vitt jag vet.
Ger absolut inga garantier för att jag har rätt i ovan påståenden...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]