Som i sikkert redan har mistanke om, ja så er jeg Dansk, men bor her i Sverige. Jeg har for 2 måneder siden købt mig en Porsche 944 2,5 fron 1984.
Jeg skal anvende bilen til trackdays, både vores egne i ms-racing.dk og andre kanske her på forum og i Porsche club sverige kanske. Funderingerne forud for købet gik på om jeg skulle købe en færdig bygget eller om jeg skulle bygge selv. Alle anbefalede mig at købe en færdig bygget, men jeg havde egentligt mest interesse for at bygge selv, jeg var klar over dette kunne blive rigtigt dyrt, men ville egentligt gerne have erfaringerne med ochså.
Valget stod egentligt mellem E36 M3 eller 944, performance mæssigt stod M3eren bedst, men jag har altid elsket 944 fron den første dag den kom på markedet tilbage i starten af 80 tallet, så det var kanske lite tuff konkurance for M3eren på trods af vi her i familien ochså er BMW entusiaster.
Men pludselig kom der en færdig bygget trackday 944 til salu og jeg kørte op mest for at titta på bilen og hur den var bygget, men jeg blev hurtigt overbevist om at den måtte jeg ha. Så det blev altså en færdigbygget Trackbil, bilen er lettet betydeligt for vikt, der er intet i den der inte skal anvendes for bana, well varme er dog bevaret kanske jeg er chicken, men det er nu alligevel godt at kunne torke fønster snapt

Bilen har full race cage, skalstole og 4 punkts seler, og sportsrat ellers inget andet inde. Det komplette drivetrain er helt standart på nær luft filter som er bytet til et öppet, chassi er bilstein track, ved faktisk ikke hvilke fjedre.
Så der er ikke rigtigt nogle store projekter på den. men lite ham man vel altid.
Projekter inden sessonstart:
Tidligere ejere har inte gået mycke ud af utseende, så den har lite forskellige farver inom grå, så jeg er just nu på jagt efter en autolakere der kan male den bra og til en bra pris. Vi har i familien stamt om farven og det er endt med at den skal være GT3 RS Orange.
Projekter på længere sigt:
- Opgradering af bremsere til 944 turbo eller 993/996 om det går.
- rustfri avgas system
- Hårdere bøsninger overalt (beror på hur jeg tycker den køre)
- kanske lite mere power (har dog hørt at 2,5eren kanske inte er så bra at tune på)
Her er et enkelt bild på den, jeg skal nok komme med flere senere, men det er jo lite kalt nu at gå i garaget, kanske det er projet ochså med varme i garaget