nu när min 924 äntligen är på fötter, så tycker jag att den inte låter mycket. farfars skoda felica 1,9 diesel låter mer, men det är ju en plåtburk.
så kommer frågan - ska man bygga eget eller ska man köpa ett nytt. funderar på 2 eller 2.5 tum. skulle vilja ha med dubbla utblås, fast på ett snyggt sätt..
Robert Nygårds
924 -83 (Såld)
BMW 318Ti -96 | Günther
Det är väl en av de större nackdelarna med våra bilar - ljudet. Särskilt turbon. Kanske 968 har lite vassare kammar så den kan låta som en sportbil med moddat avgassystem? Kan inte minnas att jag direkt vänt mig om efter ljudet av en 9x4.
924an tycker jag har avsevärt roligare ljud än 944, så det är en bra början. Börja med att byta ut slutburken och prova dig framåt. Kan ju bli lite för mycket. Min na låter ju rätt friskt, iaf inne i bilen Gör det kul att gasa iaf
Nä, har aldrig hört en 924/944/968 som låtit speciellt upphetsande... Döfött med en träig 4a.
Engelsmännen brukade få till ett gott ljud på sina små 4or, typ MGA, Austin Healy mm. Gamla Alfor brukar kunna låta riviga också. Det krävs nog lite vassa kammar och förgasare med öppna filter.
Erol wrote:Jag skulle bygga ett eget, garranterat biligaste alternativet, förmodligen behöver
du inte byggaom hela systemet om du bara är ute eter roligare ljud
Jag tror dessutom att utbudet med eftermarknadssystem är väldigt begränsat till
våra bilar.
/ Erol
håller helt med, under tusen lappen så kan man få ihop ett avgassystem om man inte ska något speciellt, bara rör och två daämpare..
Robert Nygårds
924 -83 (Såld)
BMW 318Ti -96 | Günther
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Det system som Utzon säljer låter fruktansvärt bra på en 944, vet inte hur det blir på en 924... men det bör väl låta gott där också, 2900 kr är det helt klart värt.