Åkte hem från vingåker för två veckor sedan och hamnade ute på en väldigt gropig och dålig grusväg. Efter det märkte jag att 944:an fått små men irriterande vibrationer som känns när man kör, oavsett hastighet. Har 18" cup 3 fälgar på pärlan, är det så att de kan ha blivit "ovala" eller vad kan ha hänt?
bergodalvana wrote:Lämna in slangarna på balansering, det är det billigaste alternativet.
Det är nog ännu bättre att lämna in hela hjulen... har man mot förmodan däck med slang i så borde man nog dessutom byta däck till något som inte kräver slang...
Jag hade vibrationer på min 944 vilket kändes mer ju fortare man körde och det fixades med vanlig balansering. En hjul var mycket i obalans.
.. och är ganska billigt operation.
Lycka till!
bergodalvana wrote:Lämna in slangarna på balansering, det är det billigaste alternativet.
Det är nog ännu bättre att lämna in hela hjulen... har man mot förmodan däck med slang i så borde man nog dessutom byta däck till något som inte kräver slang...
härligt med lite tips! ska ställa av pärlan snart så då lämnar jag in dem på balansering. Får innerligt hoppas det blir bättre. Det är lagom irriterande