928S CUP 85- " GULFEN "
- Donpa
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
928S CUP 85- " GULFEN "
Det är väll lika bra man gör som man lär och lägga upp en tråd på kärran.
Jag tänkte att jag skulle dra det från början.
Som alla som köper en bil vill man ju inte bli helt blåst, man vet att man alltid blir lite blåst men för att minimera riskerna skall man tänka igenom affären noga innan man slår till, ingen brådska med köpet Bla bla bla.
Sagt å gjort jag hittade ett objekt med manuell låda och 310hk motor och i bra bruksskick sa säljaren.
Det var ju inte heller så långt bort så det skadade ju inte att ta en titt på den, Stockholm Hälsingborg men va f-n, där sprack första regeln att tänka igenom affären innan man slår till, går ju inte att backa om man åker halva Svearike för att bara titta!
Bara att fixa fram en biltransport och dra iväg till Hälsingborg, eftersom jag och Puppan drog en fredag efter jobbet så kan ju alla räkna ut att vi kom fram mitt i natten.
Vi mötte säljaren av bilen på en restaurang där hele hans släckt och vänner var med, kul!!
Så där står man, mitt i natten i ett industriområde i Hälsingborg med en biltransport, för att granska bilen och allt jag får till svar när man påpekar att den inte är i det bästa bruksskicket utan att den mer är av renoveringsbehov får man till svar, ja du vet den är ju inte ny….!!!!
Hade jag inte släpat med mig Puppan dit så hade jag åkt direkt utan bil, men nu var han med och som svar på alla mina frågor mumlade han hela tiden som ett mantra, det där grejar du.
Så va f-n, har man tagit F-n i båten så får man ro han iland, bara att lasta på kärran och åka tillbaka hem.
Först bilden är när vi stannar i Mantorp för att tanka, man undrar om vi kommer att komma tillbaka hit igen med sikte att lägga några varv på banan.
Jag tänkte att jag skulle dra det från början.
Som alla som köper en bil vill man ju inte bli helt blåst, man vet att man alltid blir lite blåst men för att minimera riskerna skall man tänka igenom affären noga innan man slår till, ingen brådska med köpet Bla bla bla.
Sagt å gjort jag hittade ett objekt med manuell låda och 310hk motor och i bra bruksskick sa säljaren.
Det var ju inte heller så långt bort så det skadade ju inte att ta en titt på den, Stockholm Hälsingborg men va f-n, där sprack första regeln att tänka igenom affären innan man slår till, går ju inte att backa om man åker halva Svearike för att bara titta!
Bara att fixa fram en biltransport och dra iväg till Hälsingborg, eftersom jag och Puppan drog en fredag efter jobbet så kan ju alla räkna ut att vi kom fram mitt i natten.
Vi mötte säljaren av bilen på en restaurang där hele hans släckt och vänner var med, kul!!
Så där står man, mitt i natten i ett industriområde i Hälsingborg med en biltransport, för att granska bilen och allt jag får till svar när man påpekar att den inte är i det bästa bruksskicket utan att den mer är av renoveringsbehov får man till svar, ja du vet den är ju inte ny….!!!!
Hade jag inte släpat med mig Puppan dit så hade jag åkt direkt utan bil, men nu var han med och som svar på alla mina frågor mumlade han hela tiden som ett mantra, det där grejar du.
Så va f-n, har man tagit F-n i båten så får man ro han iland, bara att lasta på kärran och åka tillbaka hem.
Först bilden är när vi stannar i Mantorp för att tanka, man undrar om vi kommer att komma tillbaka hit igen med sikte att lägga några varv på banan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pier "Donpa" Siwers
THE SHARK ATTACKS FROM BELOW
- Donpa
- S-Poster
Tanken med projektet?
Ja varför köpa en Porsche 928 ja varför inte, jag tycker att det är en underskattad modell av Porsche som har en ganska stor potential, ja ja, jag vet att den väger men det positiva är att vikten är rätt bra fördelad, skälvklart skall bilen lättas.
Ja varför köpa en Porsche 928 ja varför inte, jag tycker att det är en underskattad modell av Porsche som har en ganska stor potential, ja ja, jag vet att den väger men det positiva är att vikten är rätt bra fördelad, skälvklart skall bilen lättas.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pier "Donpa" Siwers
- Shrimpen
- S-Poster
Kul,
Jag antar att det finns fler bilder... Den lilla skvallrar om att det har hänt en del senad dessa bilder togs.
Man blir ju lite avundsjuk när man ser folks körklara bilar.
Själv har jag många timmar i garaget innan jag är där (inte så tråkigt egentligen..).
Jag antar att det finns fler bilder... Den lilla skvallrar om att det har hänt en del senad dessa bilder togs.
Själv har jag många timmar i garaget innan jag är där (inte så tråkigt egentligen..).
944 Turbo -86
The shrimp who believe he is a hummer
The shrimp who believe he is a hummer
- Donpa
- S-Poster
Ja du har så rätt, jag skall se om jag kan trycka in lite fler bilder.Shrimpen wrote:Kul,
Hur går det själv med bildbanken på din kärra?

Pier "Donpa" Siwers
- Donpa
- S-Poster
Det var ju en del saker som inte var så bra på bilen, så punkterna på agendan blev många.
Det första jag har på agendan är att byta en bakskärm som har varit lite smälld, men dessvärre har någon som definitivt inte kan försökt att återskapa denna till sina ursprungliga former, så istället för att ge mig på detta byter jag ut hele skärmen så det blir som man vill.
För er som inte bytt en hel bakskärm på en 928 så kan jag bara säga att den sitter rätt bra, man skall tycka om att borra punktsvetsar för det har inte Fritsen sparat på, de har även visat sin kunskap i hårdlödning!
Men efter en lång tid ser det riktigt hyfsat ut om man nu får bedöma det skälv.
Det första jag har på agendan är att byta en bakskärm som har varit lite smälld, men dessvärre har någon som definitivt inte kan försökt att återskapa denna till sina ursprungliga former, så istället för att ge mig på detta byter jag ut hele skärmen så det blir som man vill.
För er som inte bytt en hel bakskärm på en 928 så kan jag bara säga att den sitter rätt bra, man skall tycka om att borra punktsvetsar för det har inte Fritsen sparat på, de har även visat sin kunskap i hårdlödning!
Men efter en lång tid ser det riktigt hyfsat ut om man nu får bedöma det skälv.
Pier "Donpa" Siwers
- Per Huzell
- Turbo-Poster
- Donpa
- S-Poster
Tack, Ja den är ju lite avslöjande men vägen dit är ju alltid en historia.Per Huzell wrote:Det här ser vi fram emot.
Av döma din avatar så lär väl projektet vara på väg åt Gulf-hållet.
Jättekul att du vågar bygga nåt racigt av en 928.

Pier "Donpa" Siwers
- patand
- Moderator & Raceputte
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
Kul att det blev en tråd här! 
Raceprojekt är alltid kul att följa!

Raceprojekt är alltid kul att följa!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Donpa
- S-Poster
Och när man väl skall riva lite i bilen kan man ju samtidigt påbörja lättningen av kärran.
Härligt väldoftande skin med fina sömmar och den Tyska hantverkskonsten i sitt esse med passform som en handen i handsken och massa el-manövrerade lyx för att ge den bästa komforten, möjligt att det är en dröm för många även för mig, men inte i detta fallet för här skall det vara plåt, hårt, rent å inte en massa lyx.
Härligt väldoftande skin med fina sömmar och den Tyska hantverkskonsten i sitt esse med passform som en handen i handsken och massa el-manövrerade lyx för att ge den bästa komforten, möjligt att det är en dröm för många även för mig, men inte i detta fallet för här skall det vara plåt, hårt, rent å inte en massa lyx.
Pier "Donpa" Siwers
- Donpa
- S-Poster
Bland det som åkte ut inredningen, stolar, baksäten, mattor, isolermattor så var det värsta tjärisoleringsmattorna, phuu!
Det är kul att man har glada vänner som hjälper till med skitjobbet.
Det är kul att man har glada vänner som hjälper till med skitjobbet.
Pier "Donpa" Siwers
-
- Addict
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Donpa
- S-Poster
Ju mer man slänger desto mer plåt blir det, jag hoppas att jag inte skall in med det igen!
Nu börjar det skönjas plåtlyx i cupen!
Arbetet med att bli av med kilona fortsätter, det är inte så mycket mer av inredningen som går att ta bort nu så jag får väll titta på lite andra saker som går att ta bort .
Nu börjar det skönjas plåtlyx i cupen!
Arbetet med att bli av med kilona fortsätter, det är inte så mycket mer av inredningen som går att ta bort nu så jag får väll titta på lite andra saker som går att ta bort .
Pier "Donpa" Siwers
-
- S-Poster
- Robert Örebro
- Addict
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
Coolt bygge....
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- Donpa
- S-Poster