Ny Porscheägare!
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2007-08-17 21:17:16
- Contact:
Ny Porscheägare!
Hej allihopa!
Har sålt min Toyota MR2 -97 och gått över till Porsche! Närmare bestämt Porsche 944 -84. Jag säger bara *svordom*. Vilken skillnad på bil och bil!!!
Porschen som trots sin höga ålder enligt mig klår MR2:an från 97 med hästlängder... Vilket vridmoment!!! Jag är en nöjd konsument och förstår nu varför 944 är så speciell!
En härlig pärla från -84 och jag har inte stött på några problem hittills. Det enda som behövts göras på inrådan av föregående ägare var att byta termostat till kylaren vilket jag gjorde igår. Lättmeckat till skillnad från japsar. Interiören är jättefin och motorutrymmet likaså. Kan inte tro att den är över 20 år gammal!!! Alla 163 hästar verkar vara där och är pigga som geoparder med senap i baken...
Jag är iaf överlycklig!
Har sålt min Toyota MR2 -97 och gått över till Porsche! Närmare bestämt Porsche 944 -84. Jag säger bara *svordom*. Vilken skillnad på bil och bil!!!
Porschen som trots sin höga ålder enligt mig klår MR2:an från 97 med hästlängder... Vilket vridmoment!!! Jag är en nöjd konsument och förstår nu varför 944 är så speciell!
En härlig pärla från -84 och jag har inte stött på några problem hittills. Det enda som behövts göras på inrådan av föregående ägare var att byta termostat till kylaren vilket jag gjorde igår. Lättmeckat till skillnad från japsar. Interiören är jättefin och motorutrymmet likaså. Kan inte tro att den är över 20 år gammal!!! Alla 163 hästar verkar vara där och är pigga som geoparder med senap i baken...
Jag är iaf överlycklig!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Re: Ny Porscheägare!
Välkommen hit til forumet Johnnie...johnnieb_good wrote:Hej allihopa!
Har sålt min Toyota MR2 -97 och gått över till Porsche! Närmare bestämt Porsche 944 -84. Jag säger bara *svordom*. Vilken skillnad på bil och bil!!!
Porschen som trots sin höga ålder enligt mig klår MR2:an från 97 med hästlängder... Vilket vridmoment!!! Jag är en nöjd konsument och förstår nu varför 944 är så speciell!
En härlig pärla från -84 och jag har inte stött på några problem hittills. Det enda som behövts göras på inrådan av föregående ägare var att byta termostat till kylaren vilket jag gjorde igår. Lättmeckat till skillnad från japsar. Interiören är jättefin och motorutrymmet likaså. Kan inte tro att den är över 20 år gammal!!! Alla 163 hästar verkar vara där och är pigga som geoparder med senap i baken...
Jag är iaf överlycklig!
Mvh Lars G
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
- xanlar
- Turbo-Poster
- Posts: 852
- Joined: 2005-11-20 14:14:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Grattis och välkommen! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 343
- Joined: 2006-01-08 13:44:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Huskvarna
- Contact:
Grattis till en fin och rolig bil!
Hade en 924 och en 944 tidigare, och jag saknar verkligen känslan i bilarna.
Det är himla mycket mer "bil" och allt känns så gediget.
Har en RX-7:a nu men ska försöka få tag i en 944 igen.
Lycka till och ha så kul med bilen!
//Håkan
Hade en 924 och en 944 tidigare, och jag saknar verkligen känslan i bilarna.
Det är himla mycket mer "bil" och allt känns så gediget.
Har en RX-7:a nu men ska försöka få tag i en 944 igen.
Lycka till och ha så kul med bilen!
//Håkan
Tidigare bilar:
Porsche 924 -79
Porsche 944 Gemballakittad -86
Porsche 924 -79
Porsche 944 Gemballakittad -86
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Hej.
Känns verkligen bra att höra din jämförelse med Mr2:an för att jag hade stora tankar på några japsar (bla Mr2) inna jag köpte Porsche...... vilket var rätt verkar det som.
Så välkommen hit.
Fredrik
Känns verkligen bra att höra din jämförelse med Mr2:an för att jag hade stora tankar på några japsar (bla Mr2) inna jag köpte Porsche...... vilket var rätt verkar det som.
Så välkommen hit.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2007-08-17 21:17:16
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nej såklart menade jag inte att den var dålig men jag hade stora planer på en Supra 3,0T, 300zxTT eller en Mr2 turbo..... men så snubblade jag över min nuvarande Porsche (som tyvärr saknar turbo) men som jag tycker om enormt ändå.
Fredrik
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users