Kort presentation nu såhär inför första inlägget; Är 23 år gammal, har kört brittiska bilar i några år och det hade jag väl i och för sig tänkt fortsätta med med men jag är lite sugen på en mer renodlad körvagn, något lätt och välbalanserat. Har nu senast haft två XJ 6.0, och långsiktigt kommer det bli något liknande igen, brukskör en XJ idag men med lilla motorn.
Har tittat lite på 944, känns som prisvärda kärror.
1) Finns det någon bra fristående expert på dessa bilar inom 08? Skall man hålla liv i en entusiastbil till vettiga pengar känns det centralt att man har tillgång till en vettig verkstad.
2) Reservdelar till bra priser? Tyskland? USA? Ebay?
3) Turbo? S4? Jag har bara lyckats utröna att turbon har lite annan (och lite snyggare front). Denna är en S4, men har den turbo?
http://www.blocket.se/vi/11939489.htm?ca=11_s (har just läst om just den vagnen på annan platspå forumet

4) Vilken motor? Jag är inte ute efter kraft i första hand, utan mer körbarhet och vägegenskaper. En pålitlig och lättservad rova är prio.
5) När faceliftades bilen, -85?
6) Vad mer att tänka på? Som ni märker är jag helt grön på modellen... Vilken reparation måste vara utförd och vilken modell skall man akta sig för?
Har sökt runt lite på forumet men inte riktigt hittat svar på dessa frågor