Får väl ta och skriva en liten rekap på vad som har hänt sen sist...
För 1 år sen så fick jag tag på det garaget där jag huserar just nu.
Innan dess så har det spenderats en hel del tid med att scanna av internet efter delar, ideer och annan inspiration. Vilket nu under byggskedet har varit till väldigt stor hjälp.
Planen är i korta drag denna:
Motor: Cheva 454 big block
Växellåda: Super T-10 fyrväxlad
Bakvagn: Corvette C4
Framvagn: egna bärarmar till Corvette C4 spindlar.
100l Fuelcell
Så mycket plast det går i karossen.
220 cm bred och ca 120-130 hög.
Efter det att flytten in i garaget hade skett så togs buren fram och inpassningen av densamma påbörjades. Det återstår just nu ca 5 rör att passa in för att ha buren helt klar för helsvetsning.
Torpedvägen var nästa som fick smaka på vinkelharry, detta eftersom planen för motorn var att denna skulle placeras helt bakom framvagnsbalken, detta har (av vad ni kan se på bilderna ovan uppnåts). I och med detta så var ju hela förarplatsen tvungen att flyttas ca 30 cm bakåt, så rattstång och allt som har med detta att göra flytades helt sonika bakåt.
I och med att soppatanken skulle fällas ner i bagagerumsgolvet så kapades detsamma helt sonika bort för att enklare visa vad det fanns att jobba med, i samma veva så kapades även bakskärmarna upp för att dom "nya" banåkadäcken skulle få plats (michelin slicks i storlek 31/71 18")
Kåpan som kommer att sitta över växellåda och koppling håller i skrivandes stund på att tillverkas och kommer att göras demonterbar så att jag slipper att ligga under bilen för att fixa med lådan eller kopplingen.
Det var lite om det som har hänt, kommer att komma lite uppdateringar då och då. Ni som läser på rejsa kan väl säga till där om ni tycker att jag skriver för lite hår