låter som att det kan vara vinklarna, hade nämligen också att den gick till hmm om det var till vänster eller höger kommer jag inte ihåg men det var markant.Björn Nilsson wrote:Hej Joakim,
Bilen rör sig inte på ett otäckt sätt på banan, det är hörbart att bussningar börjar "knirka" mm efter hårda belastningar. Möjligen kan jag känna det genom att vid gasuppsläpp så vill bilen röra sig lite åt vänster med bakvagnen.
/Björn
951-90 E85
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 951-90 E85
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Säg den glädje som varar gällande dessa gamla skrothögar....
På väg hem från jobbet så började bilen misstända över 30% last, lambda upp mot 1.10. Misstänker spridarna, det är Trickflow-spridare som många har haft problem med när man kör E85. Har Boschspridare liggade som jag ska testa med. Är det inte spridare så är det bara att felsöka bakåt i bränslesystemet.
/Björn
På väg hem från jobbet så började bilen misstända över 30% last, lambda upp mot 1.10. Misstänker spridarna, det är Trickflow-spridare som många har haft problem med när man kör E85. Har Boschspridare liggade som jag ska testa med. Är det inte spridare så är det bara att felsöka bakåt i bränslesystemet.
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Re: 951-90 E85
Bestämt dig för några dämpare än ? 

/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Nja, det lutar åt Gaz iaf
Men det ligger inte riktigt nu i tiden.
/Björn

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951-90 E85
Hej!
Nu har jag läst igenom hela din tråd ....igen
Dock hittar jag ingen spec på vad som är gjort med motorn och allt annat för den delen ..och jag vill så gärna veta.
Nu har jag läst igenom hela din tråd ....igen

Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Hej,
Portad topp, Dbilas-kam, 1260cc spridare, 86:ans vevstakar, ARP-toppbultar, Cometic MLS Phuzion toppackning med gasringar, oidentifierad turbo....
Å så lite högre laddtryck
/Björn
Portad topp, Dbilas-kam, 1260cc spridare, 86:ans vevstakar, ARP-toppbultar, Cometic MLS Phuzion toppackning med gasringar, oidentifierad turbo....
Å så lite högre laddtryck

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 381
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951-90 E85
Större IC, HKS-dump... Misstänker att du undanhåller lite information. Det ser inte ut som att du har lmm kvar. Kör du med standalone-sprut? Som sagt, en spec vore trevligt 

Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav

- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: 951-90 E85
Har för mig att det sitter Haltech på denna. Sök på forumet, bilen har tidigare ägts av Björn C och byggdes av Mats Ivarson, det ska finnas mer info om bilen skrivet av dessa herrar.jockes wrote:Större IC, HKS-dump... Misstänker att du undanhåller lite information. Det ser inte ut som att du har lmm kvar. Kör du med standalone-sprut? Som sagt, en spec vore trevligt
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Haltech E6k med mappar för bensin & E85.
Mvh Björn
Mvh Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Jahopp....ny säsong och som alltid är jag sen ur startblocken...
Ställde in bilen i September/Oktober å då gick bilen som en påse nötter, tror att det är spridarna men det skall felsökas nu.
Köpte nya Bosch EV14-1200CC som kom med posten igår, så nu måste jag ut i garaget
Annars finns det fler saker å göra, bakvagnen skall renoveras å annat smått som det alltid är med dessa gamla bilar.
/Björn

Köpte nya Bosch EV14-1200CC som kom med posten igår, så nu måste jag ut i garaget

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: 951-90 E85
Kanonbra spridare, jag är jättenöjd med dessaBjörn Nilsson wrote: Köpte nya Bosch EV14-1200CC som kom med posten igår
/Björn

951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-90 E85
Får man fråga vart du köpte dom o vad du gav för dom? 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: 951-90 E85
Jag köpte dom via mitt gamla jobb och fick väl rabatt, men jag tror att dom gick lös på 900 st.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951-90 E85
Frågan var väl mest menad till björn men tack för ditt svar ocksåbergodalvana wrote:Jag köpte dom via mitt gamla jobb och fick väl rabatt, men jag tror att dom gick lös på 900 st.

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: 951-90 E85
Köpte dem hos BJP Race å de kostade 850:-/st.
/Björn
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
Who is online
Users browsing this forum: No registered users