Porschen skall in under tak för natten och jag har det lite långtråkigt.
Har legat och läst BOSCH fuel injection så man vet hur man grundjusterar ett system (skall/vill göra detta tillsammans med Fredde81)
Här stog det att man skall checka allt innan grundjustering (det gillar jag, det har hållt på med det sedan bilen inköptes)
Man skall bland annat kolla tändkablar, det har jag aldrig gjort innan så det skulle bli skoj.
Fram med ohmmetern och loss med kablarna.
1:an 4,75 kohm
2:an 4,o kohm
3:an avbrott
4:an några Mohm
Rotor 4 kohm
kabel mot tändspole 1,9 kohm
kolstift tillför "något"
några trasiga tändkablar
några "nya blå" i motorutrymmet
och så en liten bild på skönheten så ni inte bara får se detaljer
Nå går den bättre och för första gången under mina ägor svarar tomgångsskruven konsekvent på justeringarna.
Nu är det dags för tändningen igen och sedan kan vi kanske justera CO halten (för första gången).
/Janne