Behöver jag mer extrema hjulvinklar?!
-
- S-Poster
- Posts: 155
- Joined: 2006-03-31 09:26:29
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Löddeköpinge
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag maxade ut min camber på ungefär -2.9 grader. Men min bil kränger ju rätt saftigt jämfört med din å andra sidan. Hopplöst på gata med r-däck. Fast det är ju inte ritkigt så du brukar bilen. Man förlorar ju lite i bromsning med mer negativ camber, tänk på det. Mest kanske inte alltid är snabbast.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Näe det är just därför jag gärna ville reda ut detta lite. Frågan är ju inte om jag KAN öka vinklarna utan om jag kommer att tjäna något på det i form av lägre varvtider.Cédric wrote:Mest kanske inte alltid är snabbast.

Maxat vid 2,9... det låter ju som något man kan prova utan att förstöra allt för mycket iaf.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Jag kände positiv skillnad i känsla mellan när jag testade med ca -1 och max.
Men jag tror att det bästa för oss och vår körning (Menar mig och tjejen) är
nog ett mellanting. kanske -2 nånting, det skall testas fram under nästa år, tillsammans med andra vinklar i bakvagnen.
Men jag tror att det bästa för oss och vår körning (Menar mig och tjejen) är
nog ett mellanting. kanske -2 nånting, det skall testas fram under nästa år, tillsammans med andra vinklar i bakvagnen.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Hej Patrik
Lite förtydliganden.
Din bil har redan maxad caster. Vill du ha mer får du bygga om.
Den är definitivt rejsmässigt hård. Något hårdare än Utzons bil faktiskt, men så har du tyngre bil med. Han kör med 650 lb/in fram och du har 700 lb/in. Bak har du 911 turbons kortare stavar som ska vara antingen 26 eller 28 mm. (Jag har aldrig fått veta vilket
) Utzon har räknat på stavarna bak för att matcha de hårda fjädrarna fram och han kom fram till att optimalt för hans (eller din) bil skulle vara 944 turbons stavar på 25,5 mm som är längre än 911 turbons och därmed svagare om man jämför samma tjocklek. Lika diameter ger hårdare kort stav än lång.
Din bil är tyngre än Utzons så det borde ligga ganska rätt.
Sliter bilen däck jämnt så sliter den lika mycket över hela ytan => jämn belastning och mest (optimal) friktion för den hjulinställningen och de kör förhållanden bilen utsätts för, dvs dig.
Hade den slitit snett skulle bara en del av däckens hela bredd tagit upp krafterna och där hade det blivit varmare och mjukare och därmed mer slitage än övriga däcket. Jag tycker att du har rätt hjulinställningar på den bilen. Den mentala inställningen är det inget fel på heller.

Kör du fortare i kurvorna borde du slita mer på utsidan, mao du har mer att ge.
Jag har inte kört mer än ca 4 timmar bana med den bilen. Det blir ca 5 träffar á 45 minuter var.
Lycka till
Goran
Lite förtydliganden.
Din bil har redan maxad caster. Vill du ha mer får du bygga om.
Den är definitivt rejsmässigt hård. Något hårdare än Utzons bil faktiskt, men så har du tyngre bil med. Han kör med 650 lb/in fram och du har 700 lb/in. Bak har du 911 turbons kortare stavar som ska vara antingen 26 eller 28 mm. (Jag har aldrig fått veta vilket

Din bil är tyngre än Utzons så det borde ligga ganska rätt.
Sliter bilen däck jämnt så sliter den lika mycket över hela ytan => jämn belastning och mest (optimal) friktion för den hjulinställningen och de kör förhållanden bilen utsätts för, dvs dig.



Kör du fortare i kurvorna borde du slita mer på utsidan, mao du har mer att ge.

Jag har inte kört mer än ca 4 timmar bana med den bilen. Det blir ca 5 träffar á 45 minuter var.
Lycka till
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det där vet du inget om...goc931 wrote:Din bil har redan maxad caster. Vill du ha mer får du bygga om.


Jo jag vet vad som sitter på min bil och att den är racehård, det har du upplyst mig om redan vid köpet.goc931 wrote:Den är definitivt rejsmässigt hård. Något hårdare än Utzons bil faktiskt, men så har du tyngre bil med. Han kör med 650 lb/in fram och du har 700 lb/in. Bak har du 911 turbons kortare stavar som ska vara antingen 26 eller 28 mm. (Jag har aldrig fått veta vilket) Utzon har räknat på stavarna bak för att matcha de hårda fjädrarna fram och han kom fram till att optimalt för hans (eller din) bil skulle vara 944 turbons stavar på 25,5 mm som är längre än 911 turbons och därmed svagare om man jämför samma tjocklek. Lika diameter ger hårdare kort stav än lång.
Din bil är tyngre än Utzons så det borde ligga ganska rätt.


Jo det var ju så jag också tänkte när jag ser hur jämnt däcken slits, men det gäller ju att ifrågasätta allt om man ska kunna hitta genvägar till kortare varvtider. Föraren har ju såklart fortfarande mer att lära, men kan man förändra något på bilen som hjälper till så är det ju en bonus.goc931 wrote:Sliter bilen däck jämnt så sliter den lika mycket över hela ytan => jämn belastning och mest (optimal) friktion för den hjulinställningen och de kör förhållanden bilen utsätts för, dvs dig.Hade den slitit snett skulle bara en del av däckens hela bredd tagit upp krafterna och där hade det blivit varmare och mjukare och därmed mer slitage än övriga däcket.

Klart du tycker, det är ju du som tagit fram dem...goc931 wrote:Jag tycker att du har rätt hjulinställningar på den bilen.

Hehe... tack!goc931 wrote:Den mentala inställningen är det inget fel på heller.![]()

Och när jag lärt mig köra fortare i kurvorna så däcken slits mer på utsidan så ska jag öka camber för att jämna ut slitaget igen.goc931 wrote:Kör du fortare i kurvorna borde du slita mer på utsidan, mao du har mer att ge.


Aha, lite mindre än jag gissade då. Det innebär alltså att däcken gått runt 15 timmar på bana då. Har ingen aning om det är normal livslängd eller inte, det skulle nog gå att köra en timme eller 2 till på dem också innan kordan tittar fram, det är ju fortfarande mönster kvar på dem (0,5-1 mm gissar jag). Men nya däck har iaf beställts (R888).goc931 wrote:Jag har inte kört mer än ca 4 timmar bana med den bilen. Det blir ca 5 träffar á 45 minuter var.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Mycket editering...
Jag vill på intet sätt ta åt mig äran av att kunna ställa in en bil bra. Allt jag gjort är att ta rygg på vinnarna Peter Utzon och Otto Dürholt som kör liknande bilar. Deras är mer extrema och kör i vassare klass. Jag tänkte att funkar det för dem ska det duga till mig. Jag har tråkat ut dem med mina frågor.
Jag tycker att du gör rätt i att ifrågasätta inställningen på bilen. Den ska passa dig främst och ska man jaga sekunder får man fundera och testa.
Jag tycker mig skönja två skolor, utan att för den skull göra anspråk på att det skulle finnas någon annan logik i det än den som finns i min egen skalle
:
1) Låta fjädrarna göra jobbet med krängningen och dimensionera dem stenhårt, eller...
2) Mjukare fjädrar men stenhårda krängningshämmare.
Peter och Otto kör mer enligt första principen. Peter har inte ens krängningshämmare på sin bil, men drop-stop som nästan fyller samma funktion, fast är mycket lättare.
Pär Hylander kör mer enligt nummer två och har betydligt mjukare fjädrar. Pär är också snabb som tusan, som min son skulle säga.
Lycka till med inställningarna
Goran

Jag vill på intet sätt ta åt mig äran av att kunna ställa in en bil bra. Allt jag gjort är att ta rygg på vinnarna Peter Utzon och Otto Dürholt som kör liknande bilar. Deras är mer extrema och kör i vassare klass. Jag tänkte att funkar det för dem ska det duga till mig. Jag har tråkat ut dem med mina frågor.

Jag tycker att du gör rätt i att ifrågasätta inställningen på bilen. Den ska passa dig främst och ska man jaga sekunder får man fundera och testa.
Jag tycker mig skönja två skolor, utan att för den skull göra anspråk på att det skulle finnas någon annan logik i det än den som finns i min egen skalle

1) Låta fjädrarna göra jobbet med krängningen och dimensionera dem stenhårt, eller...
2) Mjukare fjädrar men stenhårda krängningshämmare.
Peter och Otto kör mer enligt första principen. Peter har inte ens krängningshämmare på sin bil, men drop-stop som nästan fyller samma funktion, fast är mycket lättare.
Pär Hylander kör mer enligt nummer två och har betydligt mjukare fjädrar. Pär är också snabb som tusan, som min son skulle säga.
Lycka till med inställningarna
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
jag är bra på att editera... 
Tycker du gjort helt rätt som frågat rävarna hur det ska gå till. Det är ju av samma anledning som jag frågar här, för att få hjälp av de som vet mer.
Ska man jaga sekunder får man nog snarare gå på föraren i detta fallet än bilen...
Håller med om att det är två skolor som gäller. Jag gillar den hårda stilen som min bil har. Kränger det mer känns det som det inte går att åka lika fort tycker jag, men kränghämmare kan ju vara en väg att gå gör att minska krängningen givetvis.
Tack Goran! Måste ju jobba på detta så man inte blir frånåkt av en blå 924 i sommar...


Tycker du gjort helt rätt som frågat rävarna hur det ska gå till. Det är ju av samma anledning som jag frågar här, för att få hjälp av de som vet mer.
Ska man jaga sekunder får man nog snarare gå på föraren i detta fallet än bilen...

Håller med om att det är två skolor som gäller. Jag gillar den hårda stilen som min bil har. Kränger det mer känns det som det inte går att åka lika fort tycker jag, men kränghämmare kan ju vara en väg att gå gör att minska krängningen givetvis.
Tack Goran! Måste ju jobba på detta så man inte blir frånåkt av en blå 924 i sommar...


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Då kan du lugnt slumra vidare, för du är väl på jobbet?
Jag tycker också bättre om när det inte kränger så mycket. Det räcker att inälvorna skjutsas fram och tillbaka, vänster och höger.
Du kan ju leka med tungdpunktsförflyttningar i bilen.
Byt takluckan mot glasfiber, bakluckan och sidrutorna mot 3mm Lexan och flytta in batteriet till golvet i kupén så du får ner tyngdpunkten. Sen bultar du fast lite tung plåt i golvet på passagerarsidan för att ligga rätt viktmässigt och fördelaktigare tyngdpunktmässigt. Det borde göra en del på bilens uppförande.
Där är alltid att göra på en racerbil.
mvh
Goran

Jag tycker också bättre om när det inte kränger så mycket. Det räcker att inälvorna skjutsas fram och tillbaka, vänster och höger.


Du kan ju leka med tungdpunktsförflyttningar i bilen.
Byt takluckan mot glasfiber, bakluckan och sidrutorna mot 3mm Lexan och flytta in batteriet till golvet i kupén så du får ner tyngdpunkten. Sen bultar du fast lite tung plåt i golvet på passagerarsidan för att ligga rätt viktmässigt och fördelaktigare tyngdpunktmässigt. Det borde göra en del på bilens uppförande.
Där är alltid att göra på en racerbil.


mvh
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Håller med J-E om bussningar, med glappande sådana så blir toe troligen tämligen "dynamiskt". Skulle dom vara mjuka eller glappande eller t o m både och så ska man man ju inte köra det med, men om man ändå ska gör det kanske det är lämpligt att lägga sig på lite mer åt toe-in-hållet.
15 timmars livlängd, jag är blir alldeles förstummad! Ni kör för sakta grabbar.....
Nu har jag iofs aldrig kört på såna däck men jag kan inte heller erindra mig att dom har rykte att vara extremt slitstarka. Har ngn av er mätt vad ni når i däcktemp (och tempfördelning) ngn gång?
Jag är inte övertygad om att jämnt slitage är samma sak som jämn belastning och optimal friktion. Kanske är det så men jag är inte övertygad (vilket betyder att jag inte vet).
15 timmars livlängd, jag är blir alldeles förstummad! Ni kör för sakta grabbar.....

Jag är inte övertygad om att jämnt slitage är samma sak som jämn belastning och optimal friktion. Kanske är det så men jag är inte övertygad (vilket betyder att jag inte vet).
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Frågan är väl när man har störst behov av fäste. I kurvor sliter det mer på utsidan och på raksträckor sliter det mer på insidan givet camber. Sliter det jämt så innerbär det att slitaget på utsidan i kurvor kompenseras av slitaget på insidan på raksträckor. Prioriterar man kurvor borde man således ha en inställning som skulle ge jämnt slitage på en bana som bara består av kurvor, dvs mer camber. Enligt hemsnickrad rödvinslogik.Pär Hylander wrote: Jag är inte övertygad om att jämnt slitage är samma sak som jämn belastning och optimal friktion. Kanske är det så men jag är inte övertygad (vilket betyder att jag inte vet).
Mvh
TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Har inte varit på kontoret på 5 dar tyvärr... är hemma och hostar och snyter mig...goc931 wrote:Då kan du lugnt slumra vidare, för du är väl på jobbet?![]()
Jag tycker också bättre om när det inte kränger så mycket. Det räcker att inälvorna skjutsas fram och tillbaka, vänster och höger.![]()
![]()
Du kan ju leka med tungdpunktsförflyttningar i bilen.
Byt takluckan mot glasfiber, bakluckan och sidrutorna mot 3mm Lexan och flytta in batteriet till golvet i kupén så du får ner tyngdpunkten. Sen bultar du fast lite tung plåt i golvet på passagerarsidan för att ligga rätt viktmässigt och fördelaktigare tyngdpunktmässigt. Det borde göra en del på bilens uppförande.
Där är alltid att göra på en racerbil.![]()

Jo lite lexanrutor osv vore nog inte så dumt, flytta batteriet är ingen dumt idé heller... men samtidigt är det något speciellt med att köra en så standard bil som möjligt tycker jag (iof är ju chassiet inte standard...). Men nu när far har en fin 931a också så känns det kanske mindre att ge sig på att göra den jag har till ren räser.

Helt sant är det alltid att göra, men jag har inte börjat med vintermeckandet ännu...

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Vi kör inte sakta... vi kör EKONOMISKT!Pär Hylander wrote:15 timmars livlängd, jag är blir alldeles förstummad! Ni kör för sakta grabbar.....Nu har jag iofs aldrig kört på såna däck men jag kan inte heller erindra mig att dom har rykte att vara extremt slitstarka. Har ngn av er mätt vad ni når i däcktemp (och tempfördelning) ngn gång?


Men har faktiskt fått höra att efterföljarna R888 har nog den bästa kombinationen av grepp och hållbarhet bland R-däcken. Ska bli intressant att se om man märker någon skillnad mot R881orna i grepp.
Kan ju också vara en fråga om att du är så snabb för att du kör på däck med mjuk gummiblandning medan vi som är mer ekonomiska tränar på att köra fort med hårda däck.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Hmmm du kan vara något på spåret här Torbjörn.Torbjorn968 wrote:Frågan är väl när man har störst behov av fäste. I kurvor sliter det mer på utsidan och på raksträckor sliter det mer på insidan givet camber. Sliter det jämt så innerbär det att slitaget på utsidan i kurvor kompenseras av slitaget på insidan på raksträckor. Prioriterar man kurvor borde man således ha en inställning som skulle ge jämnt slitage på en bana som bara består av kurvor, dvs mer camber. Enligt hemsnickrad

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]