Äsch... attans... ja vad ska man säga...Maxx wrote:Pessimist, javisst ... men inte i detta fall.![]()

Äsch... attans... ja vad ska man säga...Maxx wrote:Pessimist, javisst ... men inte i detta fall.![]()
de priserna jag hämtat är från befintliga prislistor flyg hotell båt.. med gällande datum som jag skrev..Mr Dezent wrote:Kollektivtrafiken från flygplats till de lite större städerna fungerar okej.
Flyger man med lågprisbolag hamnar man oftast på de mindre flygplatserna som ibland ligger några mil från storstäderna, men det brukar gå antingen buss eller tåg däremellan.
Däremot är ju Tyskland ett myller av småbyar och samhällen kors och tvärs. Kollektivtrafiken dit är i många fall ungefär lika bra som de vi har här i Sverige till våra mindre småbyar på landsbygden. Allt från riktigt dåliga (1-2 turer per dag) till helt obefintliga.
Då är det upp till säljarens välvilja att hämta/skjutsa eller taxi som gäller.
Kan tillägga att de gånger jag rest har jag inte lyckats pricka in TT Lines erbjudande. Jag brukar åka med lastbilsfärjorna istället då de, tro det eller ej, oftast är betydligt billigare än TT Line och dessutom håller högre standard alla kategorier.
Betydligt bättre hytter (inte långt från hotellstandard, går inte på något vis att jämföra med TT Lines små stinkande toalettbås till sovhytter) och likadan buffe, men till halva priset mot TT Lines.
Brukar finnas ett begränsat antal platser för personbilar per överfart.
Men biljetter från 800 kronor enkel resa är ju apbilligt. Lite knepiga tider bara för dessa resor. Plus eventuellt tillägg för sovhytt.
Men visst, är man beredd på det och lyckas knipa en sådan biljett, så visst.
Hmm ... Nu blev man ju nästan lite sugen på åka ned.
Nä, om man inte tycker 7.000–8.000 spänn hit eller dit är så noga så behöver man ju inte fundera så mycket på det.jerker67 wrote:man behöver inte ta det så allvarligt..
man har ett eget val.. söker en i Sverige... köper en i nere i Europa gör en billigare resa eller en dyrare..Maxx wrote:Nä, om man inte tycker 7.000–8.000 spänn hit eller dit är så noga så behöver man ju inte fundera så mycket på det.jerker67 wrote:man behöver inte ta det så allvarligt..![]()
Det står tydligt förklarat tidigare i tråden. Det är vad det kostar att ta hem en bil från Tyskland och regga den i Sverige ... minst! Sen om man vill se det som att man tar en del av kostnaden på "semesterkontot", gör gärna det om det känns bra men det förändrar inte den faktiska kostnaden.jerker67 wrote:jag vet inte vad de 7-8000 det surras om är..FÖRKLARA GÄRNA
då är jag med vad som menas ... det blir ingen större vinst eller vinst alls eller tom dyrare för priserna ligger ca som här men om mycket större utbud...Maxx wrote:Det står tydligt förklarat tidigare i tråden. Det är vad det kostar att ta hem en bil från Tyskland och regga den i Sverige ... minst! Sen om man vill se det som att man tar en del av kostnaden på "semesterkontot", gör gärna det om det känns bra men det förändrar inte den faktiska kostnaden.jerker67 wrote:jag vet inte vad de 7-8000 det surras om är..FÖRKLARA GÄRNA
Det enda jag är ute efter är att om man påstår att det bara kostar ett par tusen att ta hem en bil från utlandet så lurar man den som frågar efter infon. Det är inte så sjyst.
Users browsing this forum: No registered users