Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
-
maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
-
Contact:
#16
Post
by maverick »
Jag beställde från forza, orkade inte leta.
Nu väntar jag bara på att utzon ska få ändan ur vagnen, är han på semester tro eller är jag bara van vid snabb kundservice?

MVH//Per
-
Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
-
Contact:
#18
Post
by Erol »
Om du menar bussningen i öglan, så va den lite knepig. Men med lite fett och ett skruvstäd så gick det att pressa in denna.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Users browsing this forum: No registered users