Maxx wrote:Jo, jag har tänkt på det fästet. Mitt ser likadant ut, men jag antar att det till CS-skalstolarna är en aning bredare/längre. Hittar dock inte "mitt" i PET så jag kom aldrig fram till om det var samma eller två olika versioner.
I övrigt undrar jag om det inte hade varit bättre om jag köpt en Recaroskalstol istället. Pratade med Bubby i helgen och Recaros universalglidskenor passar bolt on på våra bilar (eller i alla fall på hans 951:a). Gissar, vilket jag nog borde sluta med iofs, att det kanske till och med är så att Recaros skalstolssidostöd är bolt on på mina originalglidskenor (som det står Recaro på). Bara i tid och besvär vore det värt de extra kronorna. Fast jag skulle i vilket fall behöva det bredare bältesfästet ...
Jag har monterat Recaro SPG, med Recaros "sidostöd" i min 951, frågan är om glidskenor från min orginalstol passar? Iofs är det bara jag som kör, men det kan ju vara smidigt om man vill lägga något i baksätet
Du har alltså fast monterade skalstolar utan skjutmöjlighet?
Stämde bredden mellan sidofästena bra mot fästhålen i golvet?
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
emm wrote:
Jag har monterat Recaro SPG, med Recaros "sidostöd" i min 951, frågan är om glidskenor från min orginalstol passar? Iofs är det bara jag som kör, men det kan ju vara smidigt om man vill lägga något i baksätet
Du har alltså fast monterade skalstolar utan skjutmöjlighet?
Stämde bredden mellan sidofästena bra mot fästhålen i golvet?
Jupps, klockrent, behövde borra ett hål i vart sidostöd bara.
Jag har Sparcostol med Sparco aluminiumfästen samt Recaro-skenor. Passar bra men nu jag har monterat förarstolen stumt i golvet för att få ner den. Har du stålfästena rekommenderar jag aluminiumvarianten som är rakare och därmed smalare.
Tänk på att SBF inte godkänner att man monterar bältena i stolsunderredet såvida inte originalunderredet och originalfästpunkterna används. Vidare så behöver du 40 cm2 förstärkningsplattor eller sk FIA-plattor vid infästningarna du borrar i bilen.
firefish wrote:Jag har Sparcostol med Sparco aluminiumfästen samt Recaro-skenor. Passar bra men nu jag har monterat förarstolen stumt i golvet för att få ner den. Har du stålfästena rekommenderar jag aluminiumvarianten som är rakare och därmed smalare.
Jupp, köpte sidostöd i stål. Behövde du modifiera fästena något för att få dem att passa med glidskenorna?
Tänk på att SBF inte godkänner att man monterar bältena i stolsunderredet såvida inte originalunderredet och originalfästpunkterna används. Vidare så behöver du 40 cm2 förstärkningsplattor eller sk FIA-plattor vid infästningarna du borrar i bilen.
Ska inte sätta 6-punktsbälte i bilen än, men den dagen det blir 6-punktsbälte i bilen så blir det enligt SBF:s reglemente. Och bur/båge.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«