porschedennis wrote:Ska beställa stolar i veckan blir väl Trendab som vanligt
Hmmm,
får nog bli ett nytt garagebesök när/om du fått dessa stolar på plats för att se hur du löser infästningarna..... är grymt sugen på att ha åtminstone en för PCS-tillfällena....
porschedennis wrote:Ska beställa stolar i veckan blir väl Trendab som vanligt
Hmmm,
får nog bli ett nytt garagebesök när/om du fått dessa stolar på plats för att se hur du löser infästningarna..... är grymt sugen på att ha åtminstone en för PCS-tillfällena....
/Mattias
Tjenare kanske får stolarna nästa vecka.
Ska göra ordning på kablar och måla lite invändigt först. Är ensam hemma med dottern denna veckan och då blir det inte så mycket gjort på bilen mest kolla på Bamse och laga mat.
Hörs
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Grattis till en fin bil!
Jasså de va i Grästorp Bjarnes gammla S2:a hamnade. Den har jag kört några gånger. Riktigt "tight" å fin. Sisst jag "rastade den" var på "Dalslandsrundan" Som "Turbo Phu" anordnade förra året. Det skall bli kul och se vad det blir av den till sommaren. Själv är jag "total motståndare" till ORGINAL. Så jag är helt på din linje.
"Keep up the good work"
MVH XIIIM-Jocke
P.S Skall du hälsa på "Bergodalvana" så kan ni ju passa på att ta en kopp kaffe i mitt garage samtidigt.
XIIIM-Jocke wrote:Grattis till en fin bil!
Jasså de va i Grästorp Bjarnes gammla S2:a hamnade. Den har jag kört några gånger. Riktigt "tight" å fin. Sisst jag "rastade den" var på "Dalslandsrundan" Som "Turbo Phu" anordnade förra året. Det skall bli kul och se vad det blir av den till sommaren. Själv är jag "total motståndare" till ORGINAL. Så jag är helt på din linje.
"Keep up the good work"
MVH XIIIM-Jocke
P.S Skall du hälsa på "Bergodalvana" så kan ni ju passa på att ta en kopp kaffe i mitt garage samtidigt.
D.s
Självklart blir det en visit tycker det är riktigt skoj att kolla in andras projekt. Höll på med att sänka bilen igår ska ut nu och göra färdigt det har sänkt 6cm fram 5 ibak. Lägger in bilder ikväll Skruva Porsche och kolla formel1 kan knappt inte bli bättre helg.
Hadet bra nu allihopa
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Igår sänkte jag framvagnen 58mm och bak 50mm det var ett ganska stort jobb. Tog hela dagen så bilen står kvar på pallbockarna men tog lite bilder ändå kommer bild på chassi höjden senare. Fixar lite med rostskydd i hjulhusen innan jag tar ner bilen.
Stolarna var restnoterade så dom kommer i början på december
Nu blir det kaffe och macka i garaget
Mvh
Dennis
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
XIIIM-Jocke wrote:OJ! Här går det undan!
Kul att du har sån energi. Hur gjorde du när du sänkte bilen bak?
MVH XIIIM-Jocke
Slipade ur svärdet med roterande fil räckte med några mm. Men man får vara lite noga där. Det går att använda orginal bultarna och justera höjden nu med så det blev bra.
Nu ska jag till skolan och läsa svenska
Hörs
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Herre jävlar vilket jobb det är att ta bort limet som blir kvar när man tar bort inredningen. Trodde jag skulle bli galen men har nu hittat den perfekta metoden kör med en grov stålborste.
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Ja de e ett riktigt "straffjobb" å få bort all matta. Själv ängnade jag hela förra juhelgen till å skrapa astfaltsmatta. Spackelspade å värmepistol funkade för mig.
MVH XIIIM-Jocke Uddevalla
Jag får färgen till inredningen idag. Det fick bli riktig lack för 2000kr det känns bäst, det är ju ändå ingen folkracebil "ännu"
Ska försöka hinna måla i helgen. Ska nu till Göteborg och försöka sälja folkhögskolor på utbildnings mässan. Vilket skit man hamnat i.
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13